مهمترین وظیفه شیعه در عصر غیبت ایجاد سنخیت با امام زمان (عج) است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران مهمترین وظیفه شیعه در عصر غیبت را سنخیت پیدا کردن در زندگی و اخلاق با امام زمان (عج) دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان در کارگاه فرهنگی آموزشی موعودشناسی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه که در سالن کنفرانس شهید روح‌الله عمادی دانشگاه برگزار شد، گفتمان موعود و اعتقاد به منجی آخرالزمان را یک گفتمان مشترک بین تمامی ادیان مختلف آسمانی دانست که منتظران ظهور در ادیان الهی اعتقاد بر ظهور برای ایجاد عدالت سراسری در جهان دارند.

وی اهم وظیفه منتظران را در زمان غیبت، معرفت پیدا کردن و شناخت نسبت به امام زمان خویش (عج)، انتظار فرج، ادای حقوق حضرت مهدی (عج)، دائم به یاد امام زمان بودن، هدیه فرستادن با قرائت صلوات، ادعیه‌ها، ادا کردن حقوق مالی و مهمترین وظیفه ما را سنخیت پیدا کردن با امام زمان (عج) در تمام شئونات زندگی و اخلاق و رفتار منتظران واقعی دانست.

حجت‌الاسلام ابراهیمیان در کارگاه فرهنگی موعودشناسی که در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در امر بینش دانش‌افزایی برگزار شد با عنایت به خطبه‌ای از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه، پنج نشانه خاص ظهور امام عصر را نزول حضرت عیسی مسیح (ع) بر زمین، قتل نفس زکیه، قیام سیدحسنی از خراسان، خروج سفیانی و دجال و شنیده شدن صیحه آسمانی در ماه رمضان و شب نزول قرآن عنوان کرد.

همزمان با مباحث مطرح شده در باب انتظار و حضرت ولی‌عصر، حاضرین در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌ها و سوالات‌شان درباره فلسفه دعا برای فرج امام، اعتقاد به رجعت، شرایط زندگی در زمان غیبت و طول عمر امام زمان (عج) پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022257

وب گردی

وب گردی