پژوهش ثروت آفرین دغدغه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است/ تعیین سهم 10 درصدی پژوهش در بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی گفت: شهریه متغیر پایان‌‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و رساله‌‌‌های دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد در بودجه مالی امسال تا سقف 10 درصد به فعالیت‌‌‌‌های پژوهشی اختصاص یافته است.

علی سروری مجد، رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به سال تحصیلی گفت: شهریه‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول تحصیلی افزایش پیدا می‌‌کند و این مسئله تا پایان نیمسال دوم ادامه دارد، با توجه به اینکه عمده منابع مالی دانشگاه را شهریه‌ها تشکیل می‌‌دهد بهتر است که بودجه در همین بازه زمانی تعیین شود و با همین انضباط مالی می‌توان تصمیم گرفت، متوسط افزایش شهریه‌‌ها به چه میزان باشد. بهترین روشی که امسال اتخاذ شده تعیین بودجه متناسب با سال تحصیلی بوده است.

وی درباره اختصاص بودجه به بحث‌‌‌‌‌های پژوهشی افزود: دانشگاه‌‌‌‌ها باید به سمت پژوهش محور شدن حرکت کنند. پژوهش محوری و جایگزینی آن به سیستم آموزش محوری در دانشگاه آزاد مورد تاکید دکتر طهرانچی است. پژوهشی که منجر به ثروت شود دغدغه اصلی دانشگاه آزاد بوده که در این نظام، بودجه جدید دانشگاه آزاد به طور مشخص تعریف شده است. بر این اساس باید شهریه متغیر پایان‌‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و رساله‌‌‌های دکتری دانشجویان تا سقف 10 درصد به فعالیت‌‌‌‌های پژوهشی اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که واحدهای دانشگاهی در طول یک‌‌‌‌‌‌‌سال انجام می‌‌‌‌دهند باید در بودجه استان پیش‌‌‌‌‌‌بینی شود تا واحدهای دانشگاهی در تامین هزینه‌‌‌های خارج از برنامه دچار مشکل نشوند. اگر واحدها برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای تخصیص بودجه به امور مختلف نداشته باشند بعدا در تامین هزینه‌‌های مختلف دچار مشکل می‌‌‌‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022263

وب گردی

وب گردی