اعزام ۶ تیم از ارتش به مسابقات جهانی نظامی روسیه ۲۰۱۹

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شش تیم از ارتش به مسابقات جهانی نظامی روسیه ۲۰۱۹ اعزام خواهند شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، امیر علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در مراسم بدرقه تیم‌های اعزامی به مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه ۲۰۱۹، که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه اعزام تیم‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی نظامی روسیه ۲۰۱۹ قرار داریم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شش تیم از ارتش به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

وی درباره روند برگزاری این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: مسابقات به میزبانی کشور روسیه و با مشارکت ۳۰ کشور در ۳۲ رشته انجام می‌شود. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ رشته از این مسابقات حضور دارند، که ارتش جمهوری اسلامی ایران در شش رشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهار رشته و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در سه رشته در این مسابقات شرکت خواهند داشت.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: با توجه به رکوردهای ثبت شده از سوی نمایندگان ایران طی ادوار گذشته و تمریناتت فشرده، انتظار داریم، جایگاه خوبی را در این مسابقات کسب کنیم. برای بهره آموزشی این مسابقات، تیم‌های خودمان را تجهیز کردیم و اعتقاد راسخی به موفقیت آن‌ها در این رقابت‌های نظامی داریم.

امیر شیخ با اشاره به دست‌آوردهای حضور در این رقابت‌های نظامی، گفت: این مسابقات محل مناسبی برای ارائه داشته‌های فردی افراد به همراه ترکیب تاکتیک و اصول رزمی و استفاده از تخصص و تجربه است. تخصص‌ها و توانمندی‌های جسمی افراد حرف نخست را در این مسابقات می‌زند، اما به‌کارگیری روحیه و آمادگی‌های تاکتیکی نیز دارای بهره آموزشی است.

وی درباره زمان برگزاری این رقابت‌ها یادآور شد: مسابقات از ۱۲ تا ۲۷ مرداد به میزبانی ۱۰ کشور برگزار می‌شود که هسته مرکزی مسابقات در کشور روسیه قرار دارد.

معاون تربیت و آموزش ارتش با اشاره به حضور ارتش در چندین رشته متعدد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشته نفربر، اربابان سلاح، جوخه هوابرد، دربی دریایی، غواصی عمق و جام دریا، تیم‌های خود را آماده کرده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی در جزیره کیش میزبانی مسابقات غواصی عمق را بر عهده دارد.

امیر شیخ درباره چگونگی برگزاری مسابقات غواصی عمق نیز گفت: مسابقات غواصی عمق یکی از رشته‌های مسابقات نظامی ارتش های جهان است. جزیره کیش طبق استانداردهای کشور روسیه آماده برگزاری این رقابت‌ها شده است. میدان برگزاری رقابت‌ها آماده شده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: نمایشگاه هویت ملی و فرهنگی و همچنین دستاوردها و توانمندی‌های تخصصی نیز در جوار این مسابقات برای بازدید شرکت‌کنندگان و عموم مردم فراهم شده است.

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: سال گذشته با برنامه‌ریزی خوب نیروی دریایی ارتش، ایران موفق به کسب مقام نخست رشته غواصی در بین کشورهای شرکت‌کننده شد و امیدواریم امسال هم این عنوان قهرمانی را حفظ کنیم. این شرایط برای رسیدن به اقتدار خوب در حوزه دیپلماسی نظامی در دریا مؤثر است و می‌توانیم شعار «امنیت دریا با حضور ایران است»، را عینیت بخشیم.

کد خبر: 1022276

وب گردی

وب گردی