پیشرفت گام به گام برنامه پزشک خانواده از نیمه دوم امسال

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ۱۲ گام برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور گفت: آموزش عمومی و اختصاصی پزشکان در حوزه پزشک خانوار از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان زیرساخت اصلی پزشک خانوار و نظام ارجاع معرفی کرد و گفت: کار پزشک خانوار در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها در حال انجام است. اما در مورد کلان‌شهرها با توجه به استقرار مراکز خدمات جامع سلامت و مدلی که در آن۱۲ گام برای اجرای پزشک خانوار تعریف کردیم، در حال پیشروی هستیم. نباید فراموش کرد که گام اصلی در این بخش، استقرار پرونده الکترونیک سلامت است.

وی افزود: تا کنون پیشرفت خوبی صورت گرفته است و همین روند در آینده نیز دنبال می‌شود. از نیمه دوم سال جاری گام‌های بعدی پزشک خانوار مرحله به مرحله پیش می‌رود.

دکتر رئیسی گفت: بحث به کار بردن پرونده الکترونیک سلامت در هر دو بخش خصوصی و دولتی در خدمات سطح یک سرپایی لازم‌الاجرا بوده و تمام پزشکان موظف به رعایت آن هستند. گام بعدی ما ارائه اختیار انتخاب پزشک خانوار به افراد است و همان طور که مراقبین سلامت را استقرار دادیم و ۲۵۰۰نفر تحت پوشش مراقبین سلامت هستند، مقوله پزشکان خانوار نیز به همین نحو دنبال خواهد شد.

وی افزود: موضوع آموزش عمومی و اختصاصی پزشکان در حوزه پزشک خانوار از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است. در حال حاضر پزشکان عمومی طبق برنامه طراحی شده و عقد قرارداد با معاونت آموزشی برای فراگیری آموزه‌ها ثبت‌نام کردند و در کنار آن آموزش تخصصی پزشک خانواده نیز در حال انجام است. البته بعید می‌دانم تا پایان سال تمام گام‌های پزشک خانوار به طور کامل برداشته شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1022280

وب گردی

وب گردی