لبنان: «اسرائیل» صلح و زیرساخت‌های ما را به صورت مستقیم تهدید می‌کند

نماینده لبنان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود ایران از بندر بیروت برای قاچاق سلاح استفاده می‌کند، اعلام کرد، لبنان این صحبت‌ها را تهدیدی مستقیم برای خود ارزیابی می‌‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، «دنی دانون» سفیر و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد، ایران از بندر بیروت برای قاچاق سلاح برای حزب‌الله استفاده می‌ کند و «بندر بیروت در حال حاضر بندر حزب‌الله شده است».

بر اساس گزارش وبگاه «لبنان 24»، «امل مدللی» سفیر و نماینده لبنان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات دانون اعلام کرد: تاریخ اسرائیل پر از انجام حمله علیه لبنان است؛ لبنانی‌ها این اتهامات را تهدید مستقیم صلح و زیرساخت‌های غیرنظامی خود می‌ دانند.

وی افزود: سفیر اسرائیل این اظهارات را بیان می‌کند تا نگاه‌ها را از وضعیت بدی که اسرائیل با اشغال فلسطین به وجود آورده، منصرف کند؛ این موضوع جدیدی نیست اما اگر این اتهامات برای تشویق جامعه بین‌الملل به انجام حمله علیه لبنان، فرودگاه غیر نظامی و زیرساخت‌های این کشور بیان می‌شود مانند همان کاری که در سال 2006 اسرائیل انجام داد پس شورای امنیت نباید ساکت بماند و باید با منع اسرائیل از انجام حمله‌ای دیگر علیه لبنان به مسؤولیت خود عمل کند.

مدللی در ادامه سخنرانی خود ادامه داد: در زمانی دور هم جمع می‌شویم که تنش در خاورمیانه بیشتر شده و به دلیل نزاع‌‌های طولانی مدت و چنددهه اشغالگری احساس ناامیدی به وجود آمده است، ما نه تنها شاهد پیشروی به سمت صلح نیستیم بلکه شاهد عقب‌نشینی در اصول صلح حقیقی بویژه درباره قطعنامه‌های سازمان ملل و اجرای قانون بین‌الملل هستیم.

وی تصریح کرد؛ وضعیت درباره فلسطینی‌ها بویژه در قدس و نوار غزه هر روز بدتر می‌شود زیرا اشغالگری اسرائیل، اقدامات غیرقانونی آن مانند بازداشت‌ها، تخریب منازل، افزایش ساخت شهرک‌ها و امثال آن رو به افزایش است و فلسطینی‌ها روز به روز بیشتر از حقوق انسانی خود محروم می‌شوند.

مدللی درباره طرح موسوم به «معامله قرن» برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی هم گفت؛ فلسطینی‌ها و کشورهای عربی طرح صلح عربی را بهترین راه‌حل برای فیصله دادن به نزاع می‌دانند و این راه‌حلی بر پایه قطعنامه‌های بین‌المللی است.

وی در باره سوریه تصریح کرد: اسرائیل به سیاست خود برای افزایش اشغالگری و انضمام ارتفاعات جولان بدون مجازات ادامه می‌دهد؛ لبنان در قبال این سیاست اسرائیل که برای تغییر وضعیت قانون و دموگرافی (جمعیتی) در بلندی‌های اشغالی جولان به کار گرفته می‌شود، نگران است. لبنان، اسرائیل را به اجرای قطعنامه‌های 242 ، 338 و497 توافقنامه‌های ژنو فرا می‌خواند.

دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا فروردین ماه امسال (1398) با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: «هر گونه توافق صلح آتی [میان اسرائیل و فلسطین] بایستی نیاز اسرائیل به دفاع از خودش در برابر سوریه، ایران و سایر تهدیدهای منطقه‌ای به رسمیت بشناسد. نمی‌‌خواهیم شاهد حمله دیگری مشابه حمله‌ای باشیم که امروز صبح به شمال تل‌آویو انجام شد.»

کد خبر: 1022294

وب گردی

وب گردی