کشف ارتباط بین خوردن فلفل و سلامتی انسان

محققان با مطالعه روی یک گروه از شرکت کنندگان چینی، ارتباط جالبی بین مصرف فلفل چیلی و خطر بالای کاهش قوه شناختی و خطر ابتلا به زوال عقل پیدا کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از افراد سراسر جهان برای خوش طعم کردن، فلفل های تند را به غذاهای محلی خود اضافه می کنند اما اضافه کردن این ادویه باعث در خطر قرار دادن سلامتی می‌شود.

ماده اصلی فعال در فلفل های تند «capsaicin» است. این احتمال وجود دارد که این ترکیب نقش مهمی در تاثیر بالقوه فلفل بر سلامت انسان داشته باشد.

به رغم یافته ها در مورد ارتباط میان فلفل قرمز و مرگ و میر، هیچ مطالعه ای به طور جدی روی تاثیر این ادویه بر کاهش قوه شناختی انجام نشده بود.

در حال حاضر، یافته های تحقیق انجام شده بین جمعیت بزرگی از مردم چین نشان می دهد که خوردن مداوم مقدار زیادی فلفل قرمز می تواند کاهش شناخت و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. جامعه تحقیقاتی مذکور شامل 4582 شرکت کننده چینی، با سن بیش از 55 سال بود.

مقاله حاصل از این تحقیق در مجله «Nutrients » منتشر شده هر چند تحقیقات قبلی در مورد اثرات بالقوه فلفل های چیلی بر سلامت یافته هایی مثبت داشته است؛ به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن فلفل قرمز باعث پایین آمدن خطر مرگ و میر ناگهانی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022296

وب گردی

وب گردی