بانوان می توانند در بخش مدال‌آوری ضعف آقایان را پوشش دهند/ ساخت سالن ورزشی چند طبقه در دانشگاه الزهرا

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه الزهرا گفت: برای فضا‌سازی در زمین کاری نمی‌توانیم انجام دهیم؛ به همین دلیل باید در ارتفاعات به دنبال ایجاد فضای ورزشی باشیم و در همین راستا به زودی قرار است یک سالن چند منظوره در چندین طبقه در دانشگاه الزهرا ساخته شود. 

سیما لیموچی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه الزهرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش ورزش بانوان بسیار کم است، گفت: تمام سازمان‌های جهانی ورزش مثل کمیته ملی المپیک، کمیته سازمان های ورزشی دانشجویی به این نتیجه رسیدند که باید به بانوان توجه بیشتری شود. به دلیل اینکه بانوان به عنوان یک مادر می توانند الگوی خوبی برای جامعه باشند.

وی افزود: از زمانی که برای ورزشکاران خانم در ایران شرایط فراهم شده است، شاهد این بودیم که در رشته‌هایی مثل کبدی، تکواندو، تنیس روی میز و دیگر رشته ها بانوان خوش درخشیدند. در بسیاری از رشته ها جانبازان و معلولان بانوان مشاهده می کنید که چه‌قدر افتخار آفرینی وجود داشته است. انگیزه بانوان در ورزش بسیار بالا‌ست و فکر می کنم اگر موقعیت برای آنها فراهم شود، آن ضعفی که در بخش مدال آوری آقایان وجود دارد را پوشش دهند.

لیموچی در مورد حضور زهرا نعمتی در دانشگاه الزهرا تصریح کرد: بسیار تلاش کردیم که یک برابری در جامعه ایجاد کنیم و نشان دهیم فردی به هردلیلی مشکل جسمانی دارد و با فردی که مشکل جسمانی ندارد برای ما از جایگاه بالایی برخوردار بوده و المپیکی و پارالمپیکی در کنار هم قرار دارند. به همین دلیل تلاش کردیم زهرا نعمتی را هم در دانشگاه جذب کنیم و از نظر مالی این ورزشکار پارالمپیکی را حمایت مالی خواهیم کرد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: امکانات ورزشی خوبی در دانشگاه الزهرا داریم؛ اما همچنان باید امکاناتمان را توسعه دهیم و امیدوارم وزرات علوم و صندوق رفاه دانشجویان به ما کمک کند. درحال حاضر دانشگاه الزهرا 2 سالن چند منظوره بزرگ، 3 سالن بدنسازی و 2 سالن استخر داریم. این درحالی است که 11 هزار دانشجو و هزار نفر اعضای هیئت علمی و پرسنل هم داریم که این فضا برای حجم نفرات دانشگاه کافی نیست.

وی اظهار کرد: برای فضا‌سازی در زمین کاری نمی توانیم انجام دهیم و به همبن خاطر باید در ارتفاعات به دنبال ایجاد فضای ورزشی باشیم و در همین راستا به زودی قرار است یک سالن چند منظوره در چندین طبقه در دانشگاه الزهرا ساخته شود.

لیموچی در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر هزینه های ورزشی خرج فوتبال می شود تاکید کرد: به نظرم نباید تمام بودجه های ورزش کشور به یک سمت برود و باید برای پرداخت هزینه ها ارزیابی صورت گیرد. فوتبال در همه رده های سنی طرفدار دارد؛ اما همه رشته‌های انفرادی هم باید مورد حمایت های بیشتری قرارگیرند. تمام دنیا روی رشته‌های انفرادی فعالیت می کند چون هم هزینه کم‌تری نیاز هست و هم دستاورد‌های بهتری دارد. بیش از نیم قرن است که نتوانستیم نیم قرن به مسابقات فوتبال المپیک راه یابیم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه الزهرا در پایان تصریح کرد: دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه برای ثبت نام فرمی دریافت می کنند که در آنجا رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کنند؛ همچنین طرح پایش همگانی هم داریم و افرادی که هیچ وقت ورزش نکردند اما فیزیک بدنی‌شان مناسب است در کمیته استعدادیابی حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022310

وب گردی

وب گردی