اروپا نقض عهدکند ایران گام‌های بعدی را برمی‌دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما با اروپا اتمام حجت می‌کنیم که به تعهدات و مسئولیت خود عمل کنند، در غیر اینصورت متقابلاً ما هم اقدام خود را انجام خواهیم داد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: به هر حال در بحث برجام راه دیگری برای ما باقی نمانده جز این که از منافع ملی خود دفاع کنیم لذا در این راستا دست به این اقدامات زدیم.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی برای حفظ منافع ملی ما که تضییع شده بود این اقدامات را انجام داده است بنابراین مراحل دیگری نداریم جز اینکه این راه را ادامه دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: گام دوم که برداشته شد قاعدتاً اروپا و مجموعه غرب بیشتر باور کردند که جمهوری اسلامی ایران جدی است و باید این را بیشتر احساس کنند که حتماً گام بعدی هم به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که در توقیف نفتکش‌های ایرانی ما دیدیم که انگلیس با بدعهدی خود را در برجام ثابت کرد گفت: در هر صورت وظیفه آنها این است که به تعهدات خود عمل کنند، ما هم با آنها اتمام حجت می‌کنیم که به تعهدات و مسئولیت خود عمل کنند که در غیر اینصورت طبیعتاً و متقابلاً ما هم اقدام خود را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که اقدام بعدی ما در این راستا چه خواهد بود گفت: قطعات گام بعدی مانند گام دوم خواهد بود که نهایتاً منجر به تعهدات کاهش تعهدات خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ادامه این گام‌ها نهایتاً منجر به خروج از برجام می‌شود یا خیر، گفت: خیر؛ خروج از برجام جدا از کاهش و تعهدات است و این تصمیمی است که اگر اتخاذ شود قطعا از شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است.

فارس

کد خبر: 1022320

وب گردی

وب گردی