ارتقای کیفی در آموزش و پژوهش و تحول در موضوعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتقای کیفی در آموزش و پژوهش و تحول در موضوعات فرهنگی دانشگاه باید همواره مورد توجه باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران و معاونان هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و در خصوص فعالیت ها و اقدامات مهم و بنیادین موضوعاتی را مطرح کرد.

در ابتدای جلسه موید رئیس دفتر هیات موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از برنامه ها و فعالیت انجام شده و همچنین از برنامه های در دست اقدام ارائه کرد.

دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامیدر این دیدار صمیمانه ضمن تشکر از همکاری های ارزشمند کلیه مدیران، معاونان و کارکنان دفتر هیات موسس و هیات امنا، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای است که مشابه آن در دیگر نقاط وجود ندارد. میزان ارتقاء سطح علمی کشور و ملت ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در سطح بسیار بالایی قرار دارد و دلیل آن تمایل و علاقه مندی مردم در تحصیلات علمی است که در این‌ میان نقش دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

دکتر ولایتی افزود: نفس تاسیس دانشگاه آزاد که با رضایت حضرت امام خمینی (ره) بوده و از بیانات مقام معظم رهبری هم در این راستا استفاده شده یک اقدام مثبت است و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و زمینه برای گذراندن تحصیلات در سطوح مختلف در نظام آموزش عالی وجود دارد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت و نظارت بر مسائل فرهنگی و ارتقاء کیفی در آموزش و پژوهش و توجه و تحول در موضوعات فرهنگی دانشگاه افزود: این دانشگاه پسوند اسلامی دارد و باید در عرف و هنجارها، مورد توجه قرار داشته باشد و حوزه فرهنگی و اسلامی باید عمیق باشد که الحمدالله اهتمام لازم در این زمینه وجود دارد.

دکتر ولایتی در ادامه افزود: مسائل اعتقادی و فرهنگی باید مورد توجه همه مسئولان، کارکنان و مرتبطان با دانشگاه باشد و همواره باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حوزه علوم انسانی تصریح کرد: حوزه علوم انسانی بسیار مهم است و باید در این زمینه کار عمیق و گسترده ای انجام شود و این موضوع با حضور دکتر خسرو پناه محقق شده که بسیار مهم و مثمرثمر است.

دکتر ولایتی افزود: باید در این حوزه کار کرد و نباید رشته های علوم انسانی، مروج فرهنگ غربی باشد و نظارت بر کیفیت علم و فرهنگ به صورت جدی دنبال گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه هیات موسس و امنا که هر دو در یک قالب انجام وظیفه می کنند بسیار حساس و در بعد نظارتی مهم است و باید در هماهنگی کامل و برنامه ریزی روند اقدامات پیگیری گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022333

وب گردی

وب گردی