چرایی  تاخیر پروازهای حج/سرانجام زائرانی که یک روز دیر رسیدند چه می‌شود؟

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که پروازهای حج میانگین ۲۷ دقیقه و ۷ ثانیه تاخیر داشته است، علت تاخیر طولانی در رسیدن برخی زائران به عربستان را توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی‌رضا رشیدیان گفت: تمام پروازهای زائران ایرانی که امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، شرایط خوبی دارد. در مجموع ۲۰۳ پرواز انجام شده که براساس ارزیابی انجام شده، ۵۷ درصد آن‌ها بدون تاخیر بوده است.

وی افزود: ارزیابی کلی نشان می‌دهد متوسط تاخیر در مجموع کل پروازها ۲۷ دقیقه و هفت ثانیه بود که با توجه به رکورد پروازهای سال گذشته، این میزان تاخیر قابل قبول است.

سرانجام زائرانی که یک روز دیر رسیدند چه می‌شود؟

رییس سازمان حج و زیارت درباره علت تاخیر در سفر برخی از زائران گفت: در کنار همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای این شرکت، به دلیل محروم شدن ما از هواپیماهای پهن پیکر به ناچار از هواپیماهای کوچکتر برای اعزام زائران استفاده شد و در تقسیم برخی از کاروان‌ها بین پروازهای کوچک‌تر عملا برخی کاروان‌ها با یک روز تاخیر به مدینه‌النبی رسیدند که برای جبران این یک روز تاخیر، برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شد برای زائرانی که با تاخیر به مدینه رسیدند، در صورت ظرفیت خالی هتل‌ها و امکان استقرار در این اماکن، این گروه از زائران هنگام بازگشت یک روز بیشتر در هتل بمانند اما اگر این امکان فراهم نبود مسیر بازگشت برخی از زائران ایران از مدینه برنامه‌ریزی خواهد شد. تلاش بر آن است این زائران با هماهنگی مسؤولان پروازی یک روز بیشتر در مدینه بمانند. در غیر این صورت مابه التفاوت هزینه این روز محاسبه و به عنوان حق الناس به زائران برگردانده می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز ۹ مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انجام می‌شود. آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه نیز ۱۴ مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه خواهد بود.

رشیدیان همچنین درباره روادید صادر شده برای حجاج ایرانی و روند و سرعت آن، گفت: سرعت صدور روادید خوب است. تاکنون برای ۸۱ هزار و ۷۳۲ از زائران و کارگزاران حج، یعنی ۹۲ درصد جمعیت برنامه‌ریزی شده اعزامی به حج، ویزا دریافت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022334

وب گردی

وب گردی