تعاملات بین نهادهای علمی و دانشگاهی موجب شکوفایی کشور می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر گفت: تعاملات میان نهاد‌های علمی و دانشگاهی موجب شکوفایی کشور خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهین‌شهر، محمد اسماعیل زاده مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر در کارگاه تخصصی خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه منعقده میان دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر و مدیریت آموزش و پرورش، کارگاه تخصصی خلاقیت تدوین و توسط دانشگاه آزاد اسلامی به اجرا درآمده است.

وی افزود: با گسترش تعاملات بین نهادهای علمی و دانشگاهی در شهرستان شاهد اتفاق بهتری در آموزش و پرورش خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر فعالیت خلاقانه مدیران مدارس را در تحقق مدرسه محوری مهم دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که سطح مشارکت در آن به تفکر و افراد خاص محدود باشد، نمی‌تواند خلاق و پیشرو باشد و زمینه سازی بروز خلاقیت، پذیرش نظرات، آراء و اندیشه‌ها است.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش این تنوع اندیشه مبتنی بر موازین اعتقادی و در چهارچوب‌های قانونی و سیاست‌های ابلاغی نظام با توجه به قانون آزادی تفکر و اندیشه و پرسش‌گری به رسمیت شناخته شده است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به مسئله تفکر، خلاقیت و پژوهش تاکید کرد: به جای پرداختن به آموزش‌های صرفاً یک طرفه باید فضای گفتگو و تعامل برای طرح نظرات و دیدگاههای مخاطب ایجاد شود.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به حوزه کودکان و نوجوانان در راستای بارور کردن حوزه تفکر و اندیشه مورد تاکید قرار گرفته که آموزش و پروش نیز آن را مبنای عمل قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر افزود: اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر در تدوین برنامه‌های آموزشی کاربردی ستودنی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022349

وب گردی

وب گردی