دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و توسعه فعالیت دانش بنیان تأثیرگذار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، کارگاه تخصصی خلاقیت ویژه مدیران و مشاوران تحصیلی مدارس به همت و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شاهین‌شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه زیربنایی برای ایجاد توسعه در ابعاد مختلف است.

وی افزود: معلمین نیز به عنوان موثرترین نیروی انسانی در جامعه پذیری دانش آموزان، انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام تاثیر بسزایی دارند.

نصری قدرت اندیشه را از ویژگی‌‌های بارز و محوری انسان دانست و عنوان کرد: انسان در طول زندگی خود هرگز از تفکر و اندیشه فارغ نبوده و تمام موفقیت و پیشرفت‌های انسان در گرو اندیشه است.

وی اضافه کرد: امروزه در مدارس به دلیل پیشرفت‌های علوم و فنون و بر اساس برخی رویکردهای روانشناسی، بیشتر به انتقال اطلاعات معطوف می‌باشد و از تربیت انسان‌های خلاق و متفکر فاصله گرفته است.

رئیس واحد دانشگاهی شاهین‌شهر با اشاره به نقشه راه ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: روش ما در آموزش و پرورش برای رشد و پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی چندان مناسب نبوده و به جای پرورش روح ابتکار و نوآوری، انتقاد و خلاقیت، بیشتر به محفوظات تاکیده شده است.

وی افزود: فرآیند آموزش و پرورش می‌تواند تفکر خلاق را پرورش دهد و افرادی کاوشگر با هدف حل مشکلات، نوآوری، مولد و عامل بودن را تربیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر اذعان داشت: توجه به گسترش فعالیت دانش بنیان موجب کاربردی شدن علوم آموخته شده و افزایش مهارت افزایی دانشجویان برای حرکت به سمت تبدیل علم تولید شده به ثروت خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر با توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح علمی آموزگاران و دانش آموزان را فراهم کرده است.

رئیس واحد شاهین‌شهر تصریح کرد: مشارکت نخبگان آموزش و پرورش در فعالیت‌های اندیشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی موجب تحقق اهداف علمی و پژوهشی برای حل مشکلات جامعه خواهد شد.

وی افزود: تعامل مستمر آموزش و پرورش با دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در تامین نیازهای علمی و آموزشی دانش‌آموزان و حرکت به سمت مهارت افزایی آنان گام‌های مهمی برداشت.

در ادامه این نشست مدیرگروه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رسانه با اشاره به ضرورت توجه به مدرسه محوری تاکید کرد: مدرسه محوری دارای سه رکن مشارکت جویی، عدم تمرکز گرایی در ارائه خدمات و همچنین تفویض اختیار به مدیران و کادر آموزشی مدارس است.

نرگس عطریان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های آموزگاران و مشاوران آموختن مهارت تفکر به دانش آموزان است که باعث می‌شود تا آنان بتوانند در تصمیم گیری‌های حساس زندگی خود به درستی رفتار کنند.

وی اضافه کرد: تولید فکر لازمه تولیدات کالایی و تولیدات کالایی لازمه داشتن رهبران و مدیران آموزش و تربیتی است که بتوانند افراد را تربیت کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022357

وب گردی

وب گردی