ادعای «شین‌بت» در زمینه خنثی کردن شبکه‌ای برای جذب جاسوس

سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد، شبکه‌ای را کشف و خنثی کرده که تلاش داشته افرادی را برای سازمان اطلاعات یک کشور خارجی جذب کند.

«شین‌بت» (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی) مدعی شد؛ تلاش اطلاعات ایران برای جذب جاسوس در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه را خنثی کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در بیانیه شین‌بت آمده است: طی ماه‌های اخیر شبکه‌ای کشف شد که تلاش می‌کرد افرادی را در اسرائیل و کرانه باختری را برای اطلاعات ایران جذب کند اما با فعالیت مشترک شین‌بت، پلیس، ارتش و نیروهای امنیتی، این تلاش خنثی شد.

سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد: این شبکه را فردی سوری به نام «ابوجهاد» رهبری می‌کند، (شبکه مذکور) در سوریه کار می‌کند اما ایران آن را اداره می‌کند. ابوجهاد از طریق حساب‌های ساختگی در فیسبوک تلاش کرده افرادی را جذب کند.

در ادامه این گزارش آمده است، این حادثه با حوادثی مشابه که در ماه‌های اخیر رخ داده، همراه شده است. از برخی افراد خواسته شده اطلاعاتی درباره پایگاه‌های نظامی، تأسیسات امنیتی حساس، کارمندان، مراکز پلیس، بیمارستان‌ها و غیره جمع‌آوری شود.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌تر اعلام کرده بود این نهاد جاسوسی در سال 2017 ، 400 عملیات مقاومتی خنثی کرده است

کد خبر: 1022359

وب گردی

وب گردی