پارک‌‌های علم و فناوری مختص به شرکت‌‌‌‌‌‌های دانش بنیان نیستند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به بازنگری پارک‌های علم و فناوری در حوزه مأموریت‌ها، گفت: امروزه دیگر پارک‌ها تنها محل استقرار شرکت‌ها نیستند بلکه مأموریت‌های بسیار مهم‌تری در توسعه علمی و پژوهشی کشور دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در چهلمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری و مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی که در محل این صندوق برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اکوسیستم نوآوری اظهار داشت: این حوزه ادبیات ساده‌ای دارد و پیچیدگی آن در اجرا است.
وی افزود: امروزه شرایط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی کشور بر روی بروز و ظهور تمام توانمندی‌های در این حوزه بسیار موثر است.

برومند با بیان اینکه به منظور اجرای اکوسیستم نوآوری، در کشورهای مختلف طراحی‌هایی با هدف ایجاد ساختارهای مناسب علمی انجام می‌شود، بر لزوم بازنگری در اقدامات تأکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر صندوق نوآوری و شکوفایی با بازنگری رویه‌های خود، در حال نهادینه کردن ارتباط میان فعالان اکوسیستم نوآوری است و خللی را که سبب کمرنگ شدن حضور این صندوق در وزارت علوم شده بود را کاهش داده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه انتظار داریم در تمامی بخش‌ها این بازنگری‌ها انجام شود، مطرح کرد: در تغییر آیین‌نامه‌ها باید ذهنی باز و گوشی شنوا برای بهره‌مندی از خرد جمعی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در پیشرفت علمی کشور، گفت: در شرایط فعلی در بخش پارک‌ها نیز بازنگری در حوزه مأموریت‌ها صورت گرفته و آنچه در جلسات نیز مطرح می‌شود نوع دیگری از تفکر نسبت به این پارک‌ها است. به این معنی که امروزه دیگر پارک‌ها تنها محل استقرار شرکت‌ها نیستند بلکه مأموریت‌های بسیار مهم‌تری در توسعه علمی و پژوهشی کشور دارند.

انتهای پیام/

‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1022366

وب گردی

وب گردی