بودجه تبدیل به ابزار مدیریتی کارآمد برای دانشگاه آزاد اسلامی شده است

رئیس دانشگاه آزاد استان  اردبیل گفت: بودجه ابزار مدیریتی کارآمد برای دانشگاه آزاد شده است؛ بنابراین هر یک از واحدهای دانشگاهی باید برآورد درستی در جهت تامین نیازمندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود داشته باشند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به سال تحصیلی گفت: یکی از فعالیت‌‌‌های مناسب و شایسته در دوره مدیریت دکتر طهرانچی در زمینه ساماندهی بودجه دانشگاه آزاد و انطباق سال مالی با سال تحصیلی است. در سال‌‌‌‌‌های گذشته با توجه به اینکه برنامه‌‌ریزی‌‌‌‌های ما براساس زمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی تحصیلی ارائه می‌‌‌‌‌شد و بودجه به شکل سالانه وجود داشت، امکان تطابق بودجه موجود با برآورد هزینه‌‌‌ها دشوار و در برخی موارد غیرممکن بود و ابزار مدیریتی موثری برای انسجام بخشی بودجه دانشگاه آزاد وجود نداشت.

وی افزود: در حال حاضر، بودجه ابزار مدیریتی کارآمد برای دانشگاه آزاد شده است. بنابراین هر یک از واحدهای دانشگاهی باید برآورد درستی از کلیه امور علمی، پژوهشی و فرهنگی خود داشته باشند تا بتوانند برای رسیدن به وضعیت مطلوب، برنامه‌‌های عملیاتی دقیقی را تنظیم کنند. تحقق کلیه این اهداف در برنامه بودجه دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته که واحدها براساس نیاز خود باید بودجه کلیه امور را پیش‌‌بینی و تعیین کنند. بدون تردید، نتیجه این امر ایجاد یک انضباط مالی در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اردبیل درباره اختصاص بودجه 10 درصدی شهریه‌های متغیر پایان‌نامه‌‌های ارشد و دکتری به بحث پژوهش تاکید کرد: توجه به حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد دچار تحولات گسترده‌‌‌‌‌‌ای شده است. اگر در گذشته به شکل نمادین به این حوزه توجه می‌‌‌شد؛ اما امروز، تمرکز اصلی دانشگاه آزاد به توسعه امور پژوهشی قرار گرفته است.

رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اگر بخواهد رشد کیفی داشته باشد و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و در جهت توسعه پژوهش و امور دانش بنیان گام بردارد باید توجه بیشتر و اختصاص بودجه خاص به این امر داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دانشگاه آزاد تبدیل به یک دانشگاه حل مسئله شود، بدون شک پژوهش و فناوری باید در اولویت قرار گیرد. خوشبختانه در کنار اختصاص بودجه مشخص به پژوهش در دانشگاه آزاد ماموریت‌‌‌‌‌گرایی و آمایش سرزمین هم در توسعه امر پژوهش در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است. مجموعه این عوامل، منجر به نقش‌‌آفرینی وسیع دانشگاه آزاد در توسعه امور پژوهشی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل در پایان متذکر شد: تعیین بودجه مشخص، منجر به اولویت‌‌‌‌بندی دانشگاه‌‌‌ها جهت اختصاص بودجه برای تامین هزینه‌‌ها خواهد شد که نتیجه آن کارآمدتر شدن دانشگاه‌‌‌ها براساس برنامه‌‌ای مشخص است که منجر به انضباط مالی می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022386

وب گردی

وب گردی