1 میلیارد دلار برای تولید مغز مصنوعی

مایکروسافت تصمیم گرفته تا 1 میلیارد دلار در شرکت OpenAI، از شرکت های پیش رو در زمینه هوش مصنوعی ، سرمایه گذاری کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هوش مصنوعی را باید عرصه پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، عصب‌شناسی، فیزیولوژی، تئوری کنترل، احتمالات و بهینه‌سازی جستجو کرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زمینه هوش مصنوعی انجام میدهند . شرکت مایکروسافت نیز برای عقب نماندن از غافله، شروع به سرمایه گذاری در این زمینه کرده است.

به همین دلیل شرکت نرم افزاری مایکروسافت برای ارتقای جایگاه خود در زمینه هوش مصنوعی،تصمیم گرفته تا 1 میلیارد دلار در « OpenAI» ، که از شرکت های پیش رو در زمینه هوش مصنوعی ، در منطقه سیلیکون ولی است ، سرمایه گذاری کند.

براساس خبر منتشر شده توسط « The Financial Times »، مایکروسافت تصمیم گرفته است که 1 میلیارد دلار در شرکت « OpenAI» سرمایه گذاری کند. شرکت « OpenAI» که در منطقه سیلیکون ولی واقع شده است یکی از شرکت های پیش رو و بلند پرواز در زمینه هوش مصنوعی است.

اوپن ای‌آی (به انگلیسی: Open AI) یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی (AI) است که هدفش توسعه هوش مصنوعی بی‌ضرر (به انگلیسی friendly AI) برای خدمت به بشریت است. برای همکاری آزادانه با سایر موسسات و پژوهشگران، اوپن ای‌آی پتنت‌ها و تحقیقات خود را به صورت عمومی منتشر می‌نماید. بخشی از انگیزه‌های بنیان‌گذاران اوپن ای‌آی (به ویژه ایلان ماسک و سام آلتمن) به نگرانی‌هایی که در رابطه با تهدید هوش مصنوعی برای موجودیت‌های دیگر تصور می‌شود، ذکر شده‌است.

در اکتبر ۲۰۱۵، ماسک، آلتمن و سایر سرمایه‌گذاران تشکیل این سازمان را با سرمایه اولیه ۱ میلیارد دلار اعلام کردند.

هدف مایکروسافت از این سرمایه‌گذاری، ساخت یک تکنولوژی هوش مصنوعی مشابه با مغز انسان است که با « Azure»، سیستم رایانش ابری این شرکت که در سراسر جهان گسترده شده است، کار کند.

انتظار می‌رود فعالیت‌های شرکت « OpenAI» که ایلان ماسک یکی از موسسین آن است با این سرمایه گذاری عظیم وارد مرحله جدیدی شود.

هدف تولید هوش مصنوعی است که فراتر از مهارت های ذهنی انسان باشد

OpenAI برای برنده شدن در مسابقه فناوری هوش مصنوعی، قصد دارد سیستم هوش مصنوعی کاملی را ایجاد کند که بتواند از توانایی های شناختی انسان بهتر و مناسب تر عمل کند.

براساس خبر منتشر شده، Greg Brockman، رییس OpenAI اعلام کرد که آنها در حال تست هوش مصنوعی که دارای رشته‌های عصبی بوده و اندازه آن نزدیک به بزرگی مغز انسان است، هستند که این امر می‌تواند پیشرفت مهمی برای بشریت باشد.

براساس گزارش منتشر شده، با وجود سرمایه‌گذاری عظیم مایکروسافت، این شرکت در تصمیمات خود دارای استقلال خواهد بود و تمامی تصمیمات در داخل شرکت گرفته خواهد شد و همچنین این گزارش یادآور شده که مایکروسافت حق دارد فقط یک مدیر را به شرکت اضافه کند.

از طرف دیگر گوگل دیگر شرکت بزرگ فعال در سیلیکون ولی ، شرکت DeepMind را که در لندن مستقر است و سیستم های هوش مصنوعی در سطح انسانی را توسعه می دهد را در سال 2014 خریداری کرد.

کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ غول‌های تکنولوژی در هوش مصنوعی، منعکس کننده نیاز این شرکت‌ها برای انجام محاسبات دقیق بر روی داده‌های بزرگ و سیستم‌های یادگیری است که تاثیر فراوانی بر روی فعالیت این شرکت‌ها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022393

وب گردی

وب گردی