خطوط انتقال و توزیع آب تهران مشکل دارند/نمایندگان مجلس در پرده غیبت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تأکید بر اینکه خطوط انتقال و توزیع آب در تهران به موقع اجرا نمی‌شود، گفت: برای تصفیه خانه ششم تهران در 10 سال گذشته 1500 میلیارد تومان هزینه شده، اما متاسفانه منتظر 150 میلیارد تومان برای اتمام آن هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدحسن رضوی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه ششم در پاسخ به این سؤال که چرا افتتاح تصفیه‌خانه ششم تهران تا این حد طولانی شده و از زمان آغاز آن 10 سال گذشته است، گفت: قرار شده است از ابتدای مردادماه جاری در قالب اعتبارات تبصره 3 اعتباری در حدود 150 میلیارد تومان به تصفیه‌خانه ششم تهران تزریق شود که طی چند روز گذشته از سوی آبفای تهران 10 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه به صورت علی‌الحساب تزریق شده است.

وی ادامه داد:از زمان ساخت تصفیه خانه ششم 10 سال گذشته و الان وارد یازدهمین سال آن شده ایم و در این مدت 1500 میلیارد تومان هزینه شده است اما متاسفانه 150 میلیارد تومان نیاز است تا تکمیل و به بهره برداری برسد.

رضوی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه ششم تهران 7.5 متر مکعب آب در ثانیه را برای جمعیت حدود 3 میلیون نفر تصفیه خواهد کرد،گفت: این تصفیه‌ خانه برای مناطق 19، 20، 21 و 22 اقدام به تصفیه آب خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سدهای تهران سرریز آب دارند یا خیر، گفت: سدهای پنج‌گانه تهران در حال حاضر دیگر سرریز ندارند و حجم ذخایر محل سدهای تهران در حال حاضر 1170 میلیون مترمکعب که نسبت به سال گذشته 380 میلیون مترمکعب ذخیره آب بیشتری دارد.

تخصیص آب در تهران به سختی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه انتقال آب در تهران با مشکل مواجه است، گفت: نیاز سالیانه آب تهران 280 میلیون مترمکعب است، اما به دلیل مشکل داشتن خطوط انتقال نمی‌توانیم آب را تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه باید خط دوم و سوم انتقال آب ایجاد شود، اظهار داشت: در تهران طرح‌های بزرگ خط انتقال و توزیع به موقع اجرا نمی‌شود و حال که وضعیت ذخایر آب خوب است، نمی‌توانیم آب را توزیع و تخصیص دهیم.

رضوی ادامه داد: تهران از لحاظ مخازن آب مشکل ندارد، اما خطوط انتقال آب با مشکل مواجه هستند و باید خط دوم و سوم اجرا شود.

نمایندگان مردم تهران در مجلس در پرده غیبت قرار دارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس تهران به وضعیت تأمین آب تهران حساس هستند، گفت: نمایندگان مردم تهران در مجلس در پرده غیبت قرار دارند و ظاهراً هنوز به تأمین آب در آینده برای استان تهران حساس نشده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022433

وب گردی

وب گردی