اضافه شدن بند جدید به آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی

مسئول دانش‌پژوهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اضافه شدن بند تازه‌ای به آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسئول دانش‌پژوهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری ویدئوکنفرانس دانش‌پژوهی آموزشی، از اضافه شدن بند دانش‌پژوهی آموزشی به آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی خبر داد.

شیوا نظری ا اشاره به تعریف دانش‌پژوهی آموزشی اظهار کرد: دانش‌پژوهی آموزشی، فعالیتی دانشورانه و نوآوری آموزشی است که باید با اهداف، روش‌شناسی مشخص و مبتنی بر شواهد و آماده‌سازی مناسب در معرض نقد دیگران قرار گیرد و همچنین نتایج آن در جامعه انتشار پیدا کند.

وی با بیان این‌که بر اساس آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی، بند دانش‌پژوه گنجانده شده است، گفت: اعضای هیئت علمی می‌توانند علاوه بر چاپ مقالات برای ارتقا از دانش‌پژوهی استفاده کنند، به این صورت که کارهای نوآورانه آموزشی خود را یادداشت و مانند یک پروپوزال آماده کنند و در نهایت در قالب مقاله‌ای در معرض نقد و بررسی دیگران قرار دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با بررسی مقاله در کمیته‌های دانش‌پژوهی دانشگاهی، امتیازاتی برای ارتقا از مراحل مختلف استادیاری، دانشیاری و استادی تعلق می‌گیرد. آیین‌نامه جدید از سال 96 در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا شده و کمیته‌های دانش‌پژوهی براساس آن در مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

نظری در پایان، با اشاره به برگزاری سمینار تحت وب دانش‌پژوهی آموزش گفت: با توجه به اینکه دانش‌پژوهی یا نوآوری آموزشی، فعالیت جدیدی بوده و همچنین دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با ترغیب اعضای هیئت علمی به نوآوری آموزشی مصمم هستند، به همین دلیل کمیته نظارتی تشکیل شده که طی آن مراکز توسعه دانشگاه‌ها باید نسبت به آموزش اصول به اعضای هیئت علمی در قالب برگزاری کارگاه و سمینار اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022449

وب گردی

وب گردی