کسبه ازخرید تجهیزات ایمنی آتش نشانی برای خود دریغ می‌کنند/نگران ایمنی مراکز تجاری هستیم

 سخنگوی سازمان آتش نشانی با ابراز تأسف و نگرانی از وضعیت ایمنی برخی پاساژ‌ها و مراکز تجاری در تهران گفت: متاسفانه بسیاری از کسبه حتی از همکاری و خرید تجهیزات بسیار ساده هم دریغ می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در بسیاری از کشور‌ها متولی ایمنی است گفت: سازمان آتش نشانی در دنیا از حمایت‌های همه جانبه اعم از حمایت قانونی و نهاد‌های نظارتی برخوردار است، اما متاسفانه شاهد چنین شرایطی در تهران و ایران نیستیم.

ملکی ادامه داد: سازمان آتش نشانی در ایران فقط متولی پاسخگویی به حوادث است درحالیکه سازمان برای اداره بهتر شهر تهران نیازمند حمایت‌های کامل و اختیارات لازم است؛ بنابراین جامعه و مسئولان یا باید سطح توقعات را از سازمان آتش نشانی پایین بیاورد و یا برای حفظ ایمنی شهر باید از این سازمان حمایت کند.

ملکی گفت: برای دعوت از یک کارشناس از بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه ایمنی از چند روز قبل باید درخواست داد و هزینه آن هم به حساب واریز کرد. در حالی که سازمان آتش نشانی به صورت خودجوش و از روی تعهد و دلسوزی برای کمک به سراغ اماکن مختلف می‌رود، اما متاسفانه همکاری نمی‌کنند و اهمیتی به اخطار‌ها و دستورالعمل‌های کارشناسان ما نمی‌دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با ابراز تاسف و نگرانی از وضعیت ایمنی برخی پاساژ‌ها و مراکز تجاری در تهران گفت: سازمان آتش نشانی بار‌ها به کسبه مراجعه کرده و اخطار و تذکر می‌دهد و در صورت بی توجهی دستگاه قضایی ورود کرده و مغازه را پلمپ می‌کند، اما همه کسبه از آتش نشانی گله مند می‌شوند.

ملکی گفت: متاسفانه بسیاری از کسبه حتی از همکاری و خرید تجهیزات بسیار ساده برای ایمنی خود هم دریغ می‌کنند و سازمان آتش نشانی نیز به دلیل نداشتن قدرت قضایی قادر به انجام هیچ اقدامی نیست.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1022453

وب گردی

وب گردی