تأیید هرگونه درخواست جذب هیئت علمی توسط سازمان امور اداری و استخدامی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور با جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافق است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، جمشید انصاری در در شورای اداری استان خراسان جنوبی درباره مشکلات دانشگاه‌های کشور در بحث نیروی انسانی اظهار کرد: هرگونه درخواست جذب هیئت علمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تأیید خواهد شد و برای جذب نیروی انسانی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم مشکلی وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها آمادگی داریم، تصریح کرد: در صورتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز استخدام عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها درخواست مجوز کند، سازمان اداری و استخدامی این مجوز را صادر خواهد کرد.

در ابتدای جلسه شورای اداری خراسان جنوبی، احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید براینکه به آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید نگاه ویژه‌ای داشت، گفت: نمی‌توان انتظار داشت چندین آزمایشگاه را با یک نیروی حق‌التدریس اداره کرد.

رئیس دانشگاه بیرجند با یادآوری قدمت ۴۳ ساله دانشگاه بیرجند عنوان کرد: نیروهای نسل دوم این دانشگاه در حال بازنشستگی هستند و تا سال ۱۴۰۰ نیز ۱۱۹ نفر از کارکنان بازنشسته می‌شوند و باید فکری برای این موضوع بشود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پایان این نشست نیز نسبت به صدور مجوز استخدام هیئت علمی مطابق درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: با سازمان برنامه‌ریزی و بودجه رایزنی خواهیم داشت تا پس از صدور مجوزهای استخدام، در راستای تأمین اعتبار آن تلاش شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022471

وب گردی

وب گردی