ورود مدعی‌العموم به مشکلات حوزه مسکن/برخورد قانونی با دلالان بازار مسکن

دادستان زنجان با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راه ها ارائه مالیات خاص برای خانه‌ها خالی است، گفت: کسانی که از مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید شناسایی و رصد شده و از آنها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام محسن کرمی دادستان زنجان با اشاره به اینکه دلالان زیادی در حوزه مسکن وجود دارند که سود‌های میلیاردی را به جیب می‌زنند گفت: این متخلفان در محضر قانون پاسخگو خواهند شد.

وی در مورد وضعیت بازار مسکن در استان زنجان گفت: وضعیت امروز بازار مسکن به موارد مختلفی بستگی دارد و در این حوزه قطعا دلالان زیادی وجود دارد که سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بازار، بسیاری از مردم خواب مسکن‌ دار شدن را هم نمی‌بینند، تصریح کرد: این موضوع موضوعی نیست که در یک استان و با یک بازو بخواهیم آن را حل کنیم. این حوزه نیاز به اهتمام ویژه دارد که در سطح کشور باید این اتفاق بیفتد.

جهش اجاره بها بعضا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد یا ۱۲۰ درصد مورد قبول نیست و این جهش برای کسی که کارگر است و با حداقل حقوق یک کارگر گذران زندگی دارد، مشکل است

دادستان زنجان با اشاره به اینکه راهکار‌های خوبی برای حل این مشکل وجود دارد افزود: اگر متولیان کشوری به این موضوع وارد شوند پیشنهادات خوبی وجود دارد که قابل اجرا نیز است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: اگر این قوانین خوب و پیشنهادات ارائه شده به تصویب برسد ما حاضر به اجرای تمام کمال آن در استان هستیم.

دادستان زنجان با بیان اینکه یکی از موارد جلوگیری از افزایش ۱۰ درصدی اجاره بها نمونه‌ای از این پیشنهاد‌ها است افزود: این قوانین باید تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌های بسیار زیادی برای سامان دادن وضعیت مسکن وجود دارد که یکی از این راه‌ها ارائه مالیات خاص برای خانه‌های خالی است؛ افزود: کسانی که در امر مسکن به عنوان سرمایه‌هایی انباشت و ثروت‌های مشکوک استفاده می‌کنند باید شناسایی و رصد شده و از آن‌ها مالیات‌های کلانی اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده نیز جلسه‌ای در خصوص مسکن در استان زنجان خواهیم داشت افزود: دلال‌هایی در این استان هستند که با فعالیت‌های دلالی بدون اینکه مالیاتی بپردازند سود‌های میلیاردی دارند.

دادستان زنجان ادامه داد: اسناد این مورد را در دست داریم که برخی‌ها با فعالیت کاذب قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و با ایجاد جو غیرواقعی قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی وضعیت موجود بازار مسکن را نامطلوب عنوان کرد و گفت: جهش اجاره بها بعضا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد یا ۱۲۰ درصد مورد قبول نیست و این جهش برای کسی که کارگر است و با حداقل حقوق یک کارگر گذران زندگی دارد، مشکل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022500

وب گردی

وب گردی