شناخت توانمندی دانش آموزان به کمک جشنواره ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمین جشنواره دانش آموزی ابن‌سینا گفت: شاید یکی از نقطه‌های امید برای ایران برگزاری همین جشنواره باشد، برای تحقق گفتمان آینده سرمایه ای ارزنده تر از نسل امروز نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد مازنی گفت: همه والدین و معلمان انتظاری از خود دارند که استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا و استمرار این موضوع را تضمین کنند. این سرمایه اجتماعی و امید فراهم شده برای این جمع دانش‌آموز در آغاز ورود به دوران جوانی ارزشمند است که باید زمینه استمرار آن فراهم شود‌.

وی افزود: والدین نیز باید مانند یک باغبان از دانش آموزان خود مراقبت کنند تا آسیب نبینند. معلمان و مربیان نیز در وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری باید کمک کنند تا امید ایجاد شده و سرمایه محقق شده تداوم پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همه امید این دولت را به دانش‌آموزان دانست و گفت: اولین ویژگی انسان کارآفرین این است که انتظار کمک و دستگیری از دیگران را ندارد و خود راه را برای رسیدن به اهداف بزرگ باز می‌کند تا زمینه تعالی جامعه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: عدم به‌کارگیری بازنشستگان یکی از طرح‌هایی است که در مجلس پیگیری می‌شود. شما دانش‌‌آموزان یک اثر را خلق کردید لذا وجود شما در جامعه اثربخش است.


جشنواره‌ها و مسابقات متنوع به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند توانمندی‌های خود را بشناسند

علی زرافشان معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در ادامه این مراسم به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد که هرکس برمبنای شاکله شخصی خود عمل می‌کند و گفت: هر دانش‌آموز دارای یک شاکله واحد برای خود است لذا هیچ کس را نمی‌توان باهم یکسان قلمداد کرد.

وی افزود: در آموزش و پرورش دانش‌‌آموزان را با یک اهداف مشخص تربیت می‌کنند اما در مدارس کمتر به این موضوع می‌توان توجه کرد تا استعداد، علاقه و توانمندی‌های دانش‌آموزان بروز پیدا کند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره این سینا اضافه کرد: در سال‌های اخیر برای تحقق این موضوع از روش‌ها و محیط‌های یادگیری متنوعی استفاده شده است. راه‌اندازی برخی از مراکز پژوهشی و برگزاری جشنواره و مسابقات متنوع در درون و بیرون آموزش و پرورش از جمله این کارهاست تا به دانش‌آموزان کمک کند تا بتوانند توانمندی‌های خود را بشناسند‌.

زرافشان افزود: مطالعات جدید تعلیم و تربیت هوش ذهنی را یکی از هوش‌های دانش‌‌آموزان دانسته و گفته است انسان دارای تنوعی از هوش‌هاست که با توجه به آنان افراد در شایستگی‌های شخصی خود رشد پیدا می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: افرادی که دارای هوش معنوی هستند کسانی‌اند که اگر به این بعد از هوش آنان توجه شود استعداد مدیریت برتر خواهند داشت. مدارس تابستانی یکی از روش‌های پرداختن به این استعدادهاست که در این مدارس به تفاوت‌های دانش‌آموزان توجه می‌شود.

در سند راهبردی نخبگان کشور پیش‌بینی شده است برای پرداختن به تفاوت استعدادها باید آنان را شناخت و به تنوع آنان پرداخت



زر افشان ادامه داد: در سند راهبردی نخبگان کشور نیز پیش‌بینی شده است برای پرداختن به تفاوت استعدادها باید آنان را شناخت و به تنوع آنان پرداخت.

مهدی رشیدی جهان دبیر علمی این جشنواره نیز در این مراسم گفت: جشنواره امسال با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز، مدرسه و پژوهش سرا در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در پردیس دانشگاه تهران برگزار شد که امروز برگزیدگان ۷ محور این جشنواره معرفی شدند.

وی این جشنواره را اولین رویداد مبتنی بر آموزش دانست و افزود: در سال گذشته پس از تقدیر از بچه‌ها دانش‌آموزان را به مسابقات و جشنواره بین‌المللی اعزام کردیم که اولین جایزه انجمن زنان کارافرینان جهان را در کره جنوبی دانش‌آموز برگزیده در سمینار علمی کسب کرد. کسب جایزه ویژه لهستان و تایوان و ۱۱ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۴ مدال برنز از سوی برگزیدگان جشنواره از افتخارات ما است.

در این مراسم که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد از ۳۰۰ دانش‌آموز برگزیده در دوره چهارم جشنواره ملی ابن‌سینا تقدیر و از پوستر پنجمین جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا که بیست و هشتم و بیست و نهم فروردین سال ۹۹ برگزار می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022505

وب گردی

وب گردی