تجهیز خوابگاه‌ها به امکانات ورزشی در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در رتبه‌بندی خوابگاه‌ها به امکانات ورزشی توجه شد و خوابگاه‌ها از حیث امکانات ورزشی از رتبه پنج به رتبه چهار ارتقا یافته و اکنون ارتقا به رتبه سه در دستور کار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در نشست خبری المپیاد ورزش همگانی پسران در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: ۱۰۰ هزار متر مربع تا پایان تابستان سال جاری به فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شده و تعداد زمین‌های چمن ورزشی به ۷۰ زمین افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره اهداف برگزاری چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر اظهار کرد: در این المپیاد بحث حرفه‌ای مطرح نیست بلکه حضور و فعالیت ورزشی مطرح است؛ هر دانشجویی که قصد دارد ورزش را به عنوان بخشی از کار و زندگی خود در نظر بگیرد می‌تواند در این رقابت‌ها شرکت کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه ورزشی، برگزاری ورزش‌های همگانی، قهرمانی و بین المللی است؛ گفت: ورزش در مجموعه دانشگاه‌ها هم به عنوان هدف و هم به عنوان ابزار است؛ هدف، داشتن دانشجویان سالم و با نشاط است چرا که فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها بدنه تولید و اجرایی کشور را تشکیل می‌دهند.

صدیقی با تاکید بر اینکه مشارکت دانشجویان در ورزش در تحصیل و زندگی اجتماعی آنان تأثیر مثبت دارد، گفت: توجه به ورزش همگانی در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها رشد داشته است که یکی از نشانه‌های این توجه، برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ما در حوزه ورزش همگانی باید مشارکت بیشتر دانشجویان را فراهم کنیم؛ طبق آمار ۳۳ درصد از دانشجویان به صورت منظم در ورزش‌های همگانی شرکت دارند که با تلاش در بهبود زیر ساخت‌ها می‌توانیم این درصد را افزایش دهیم.

وی افزود: به همین منظور آماده پیاده‌سازی پروژه‌های زودبازده هستیم که دانشجویان مشکل زیرساختی برای عدم حضور نداشته باشند؛ ما به سرانه حدود دو متر مربع سرانه ورزشی برای دانشجویان رسیده‌ایم که امیدواریم تا پایان برنامه ششم افزایش پیدا کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر در تلاشیم تا امکانات ورزشی همه دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند؛ در یکسال گذشته ساختن ۳۱ زمین چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفت،‌ تعدادی از این موارد تا‌کنون افتتاح شده و ما‌بقی در هفته دولت در شهریور ماه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: امسال هم ۳۸پروژه دیگر ورزشی در دست احداث است که شامل ۱۸ زمین چمن و ۲۰ زمین رو باز کفپوش‌دار است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۲۷ درصد از دانشجویان فعالیت ورزشی کم دارند و امیدواریم با کارهای تشویقی و تأمین تجهیزات فضای ورزشی مشارکت این دانشجویان در ورزش بیشتر شود؛ باید تلاش کنیم تعداد دانشجویانی که ورزش در زندگی دانشجویان افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در رتبه بندی خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی به امکانات ورزشی توجه شد و با مشارکت دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها از حیث امکانات ورزشی از رتبه ۵ به رتبه ۴ ارتقا یافتند و هم اکنون برنامه ارتقا به رتبه سه و جایگاه بهتر در دستور کار است.

وی گفت: امسال دانشجویان ایرانی در کشور ایتالیا در یونیورسیاد بین‌المللی هم شرکت داشتند که با کسب ۱۷ مدال مقام نهم را کسب کردند و با تعداد محدود و عملکرد بالا توانسته‌اند بارها پرچم ایران را به اهتزاز درآورند؛ گفتنی است برخی توانستند امتیاز حضور در المپیک آینده را نیز کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022545

وب گردی

وب گردی