صنعت دفاعی کشور بر لبه فناوری‌های پیشرفته حرکت می‌کند

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: صنعت دفاعی کشور بر لبه فناوری‌های پیشرفته جهان حرکت می‌کند و سامانه‌های دفاعی تولید شده توانایی رقابت جدی با نمونه های خارجی را دارند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، سرهنگ خزایی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ، در خصوص اقدامات این سازمان برای افزایش توان بازدارندگی نیروی زمینی گفت: جهاد خودکفایی نیروی زمینی در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا و اهداف دفاعی، نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه رزم زمینی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در تمامی عرصه‌های نیاز رزم زمینی دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده و در راستای افزایش قدرت دفاعی و اقتدار نیروی های مسلح حرکت می‌کنیم.

خزایی تاکید کرد: با توجه به اینکه تهدیدات امروز از منطقه‌ای به فرامنطقه‌ای تبدیل شده اند. فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس نیازهای روز نیروهای مسلح انجام می‌شود. ما به دنبال تجهیزات به روز، کارآمد و راهبردی هستیم.

وی افزود: سازمان جهاد خود کفایی در وهله اول به دنبال تولید تجهیزات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی است و در مرحله دوم به دنبال نهادینه کردن این دانش و انتقال آن به صنعت دفاعی کشور است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشورمان در سال‌های اخیر اظهار داشت: پیشرفت و تحول توان دفاعی کشور دارای یک روند منطقی است، این در حالی است که قبل از انقلاب تمامی تجهیزات از کشورهای بیگانه خریداری می‌شد و بهره‌برداران و تکنسین‌ها نیز از کشورهای بیگانه می‌آمدند و در کشور ما در قالب مستشار مشغول به کار بودند.

خزایی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم، تجهیزات موجود را حاضر به کار کرده و در دفاع از کشور استفاده کنیم و همزمان نیز وارد حوزه قطعه‌سازی شده و در دهه ۴۰ انقلاب اسلامی وارد عرصه ساخت سامانه های اثربخش شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان جهاد خودکفایی طراحی و تولید پروژه‌های ملی و به‌روز را در دستور کار دارد که می‌تواند نیازهای دفاعی کشور در حوزه رزم زمینی را به خوبی تامین کند. به برکت انقلاب اسلامی صنعت دفاعی کشور بر لبه فناوری‌های پیشرفته جهان حرکت می‌کند و تجهیزات و سامانه‌های دفاعی تولید شده در کشورمان توانایی رقابت جدی با نمونه‌های خارجی خود را دارند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: نمایشگاه صنعت دفاعی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال گذشته برپا شد، بخش کوچکی از این توانمندی ها بود.

کد خبر: 1022551

وب گردی

وب گردی