تیم اقتصادی دولت نسخه تمام عیار اصلاحات است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: ترکیب اقتصادی دولت فعلی، دقیقا نسخه تمام عیار عملکرد کارگزارانی و اصلاح‌طلبی است، به ویژه آنکه مجلس فعلی هم با دولت همسو است و ترمز ماشین اقتصادی دولت نیست.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درپاسخ به این سوال «سهم اصلاحات را در ناکارآمدی اقتصادی دولت به چه اندازه مهم می دانید؟»، گفت: مسئولیت پذیری و تعهد سیاسی اقتضا می کند که هر جریانی، به همان اندازه که در به قدرت رساندن فرد یا افرادی نقش دارد، به همان میزان در موفقیت یا شکست عملکرد او سهیم باشد.

دولت فرزند اصلاحات است

وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب اگر تنها کارش، حمایت قطعی از دولت فعلی در انتخابات بود، باز هم کافی بود تا شریک عملکرد دولت باشد، حال که از این هم فراتر است،افزود: دولت فعلی اساسا جدا از اصلاحات نیست، اگرچه رئیس دولت تلاش می کند فاصله خود را با اصلاح طلبان حفظ کند، اما این دولت عملا فرزند اصلاحات است، با پایگاه اجتماعی این جریان به قدرت رسیده و اغلب برنامه ها و مدیرانش از جریان اصلاح طلب و کارگزاران است و طبیعی است که تمام قوت و ضعف دولت هم به پای این جریان نوشته شود.

ترکیب تیم اقتصادی دولت نسخه تمام عیار اصلاحات است

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با طرح این پرسش که مگر تیم اقتصادی دولت در این شش سال چه کسانی بوده اند؟،اظهار داشت: آقایان شریعتمداری، حجتی، ربیعی، زنگنه، نوبخت، آخوندی و وزرا و مسئولین دیگر، کدامشان از جریان اصلاح طلب یا کارگزاران نبوده اند؟ من قبول ندارم که تفکر اصلاح طلب و کارگزاران به ویژه در تیم اقتصادی دولت نفوذ کرده، این تخفیف ماجراست. حرف من این است که ترکیب اقتصادی دولت فعلی، دقیقا نسخه تمام عیار عملکرد کارگزارانی و اصلاح طلبی است، به ویژه آن که مجلس فعلی هم با دولت همسو است و ترمز ماشین اقتصادی دولت نیست.

پیرهادی همچنین درباره نقش جهانگیری در دولت، گفت: جهانگیری به هر حال یک مدیر اجرایی و اقتصادی است و از اغلب مدیران دولت فعلی احتمالا قویتر است، اما وضعیت عمومی و بلاتکلیفی دولت و شخص روحانی به تمام زیرمجموعه سرایت کرده است.

وی اضافه کرد: مدیریت خسته و کم تحرک دولت فعلی و تاکید بر نگاه به خارج به ویژه در پنج سال اول، وضعیت را وخیم تر از آن کرده است که بخواهیم در مورد عملکرد اشخاص و تاثیر آن ها به صورت خاص سخن بگوییم.

مدیر مسئول روزنامه رسالت تاکید کرد: از سوی دیگر، اغلب مدیران دولت فعلی، همان مدیران دولت های سازندگی و اصلاحات هستند، با این تفاوت که سالخورده تر شده اند و حتی از همان سطح کارآمدی پیشین خود هم برخوردار نیستند. نکته دیگر این که بسیاری از مدیران این دولت، در بخش خصوصی به شدت فعالند. مجموع این عوامل، وضعیت اقتصادی دولت فعلی را ساخته است.

پیرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به نفوذ اصلاح طلبان در حوزه اقتصادی،آیا طرح مسائل حاشیه ای همچون عبور آنها از دولت به منزله فرار از پاسخگویی نیست؟،گفت: کاملا درست است. متاسفانه برخی از چهره های دولت فعلی، بیش از آن که به اقتصاد کشور بیاندیشند، در فکر عملیات روانی هستند.

جامعه نسبت به عملیات روانی دولت آگاه شده است

وی ادامه داد: اتفاقا مسئولیت رسانه هاست که تمام تمرکز خود را بر روی مسائل اصلی بگذارند و عمده مطالبات خود را در حوزه های کارآمدی و مدیریت اقتصادی با جدیت پیگیری کنند و از طرح مسائل حاشیه ای و دو قطبی های کاذب، پرهیز کنند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به اینکه جامعه نسبت به گذشته در قبال عملیات روانی دولت آگاه تر شده است،گفت: اما دولت چاره ای جز این روش ندارد توان اکثریت این دولت که سابقه امنیتی و سیاسی دارند در حوزه حاشیه سازی، جابجایی مطالبات و نیازهای فرعی به اصلی و شایعه سازی بعنوان تنها راه نجات خود فعال است.

مهر

کد خبر: 1022552

وب گردی

وب گردی