انتصاب شیخ عطار به عنوان رئیس کمیته اجرایی رتبه‌بندی انجمن آسایهل

یکصد و پنجاه‌ و یکمین جلسه هیات امنای آسایهل با حضور دکتر رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، یکصد و پنجاه‌ و یکمین جلسه هیات امنای آسایهل چهارشنبه گذشته با حضور بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شیخ عطار معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه با توجه به عدم حضور معاون ریاست انجمن، بنا بر درخواست دبیرکل انجمن، مسئولیت معاون رئیس در جلسه هیات امنا به شیخ عطار واگذار شد. در این نشست اعضای هیات امنای انجمن به بررسی مصوبات قبلی جلسات هیات امنای انجمن در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته و به اتفاق آراء‌ تمامی مصوبات قبلی جهت اجرا در سال جاری مورد تایید قرار گرفت.

در این‌ نشست، گزارشی از پیشنهاد ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو انجمن توسط نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

علیرضا شیخ عطار با طرح موضوع بورسیه انجمن، تأکید کرد: اعضای هیات امنا و دبیرخانه انجمن باید فعالیت بیشتری درخصوص فعال‌سازی بورس های آموزشی و تحقیقاتی انجام دهند. انجمن نیز باید به مفاهیمی چون تبادلات علمی به ویژه در حوزه فناوری جدید و نانو به عنوان یکی از اهداف اصلی ارائه بورسیه توجه کند.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شفاف‌سازی ساختار ارائه بورسیه به دانشجویان کشورهای عضو، به تعهدات ارائه‌دهنده بورس و دریافت‌کننده آن اشاره کرد و افزود: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلاتی از جمله عدم دریافت شهریه، تامین هزینه زندگی و اقامت را بر عهده خواهد گرفت و متقاضی دریافت بورس نیز درخصوص تأمین هزینه حمل و نقل خود متعهد خواهد بود.

در ادامه، با توجه به پیشنهاد بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد یک بورس تحقیقاتی در رشته بیوفیزیک با گرایش نانوبیوتکنولوژی به محقق برتر دانشگاه‌های عضو جهت همکاری در آزمایشگاه تخصصی اعطا شود. همچنین مصوب شد فراخوان تمامی بورس‌های مذکور در اسرع وقت توسط دبیرکل انجمن به دانشگاه های عضو اطلاع‌رسانی شود.

لازم به ذکر است، دبیر کل انجمن در راستای هدف‌گذاری و تأمین منابع لازم برای ارائه بورسیه تحصیلی، به اتفاق آراء اعضای هیات امنا، مسئولیت کارگروه مربوط به این امر تحت عنوان Funding Project Development (کمیته بودجه) را به آقای شیخ عطار واگذار کرد و مقرر شد نمایندگان فرانسه (راجر فروتوس) و تیمور شرقی (ساچین ووراویچابونگ) به عنوای اعضای کارگروه با ایشان همکاری کنند.

اعضای کارگروه پیشنهاد ارائه دوره های آموزشی کارشناسی ارشد مشترک میان دانشگاه های عضو در گام نخست را ارائه کردند که مورد تایید هیات امنای انجمن قرار گرفت.

همکاری پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و انجمن آسایهل در راستای ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه های عضو انجمن و همکاری با انجمن درخصوص اعطای نمایه‌های بین‌المللی به ژورنال علمی تحقیقاتی از موارد مطرح شده در این جلسه بود که بنا بر پیشنهاد دبیرکل و موافقت اعضای هیات امنای انجمن، علیرضا شیخ عطار به ریاست کمیته اجرایی رتبه‌بندی انجمن منصوب و مقرر شد نمایندگان لهستان، فیلیپین، مالزی، فرانسه، مالزی و تایلند در این خصوص همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022576

وب گردی

وب گردی