مجلس نمایندگان آمریکا دنبال تأیید هیئت‌ منصفه برای استیضاح ترامپ

به دنبال حضور «رابرت مولر» در جلسه استماع کنگره آمریکا، اکنون مجلس نمایندگان این کشور به دنبال تأیید هیئت منصفه برای به جریان انداختن طرح استیضاح ترامپ است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، به نقل از رویترز، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا از یک دادگاه فدرال درخواست کرده تا به اسناد هیئت منصفه آن در خصوص تحقیقات رابرت مولر دسترسی داشته باشد تا از این طریق امکان به جریان انداختن روند استیضاح دونالد ترامپ فراهم شود.

رابرت مولر روز چهارشنبه در کنگره حاضر شد. در آن جلسه رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز هم اعلام کرد، گزارش نهایی تحقیقات در این زمینه هرگز رئیس‌جمهور آمریکا را از اتهامات وارده مبرا نکرده است.

ترامپ متهم شده که بر سر راه دستگاه قضائی این کشور برای رسیدگی به این پرونده مانع‌تراشی کرده است.

رابرت مولر در جلسه پرسش و پاسخ مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه دوم مرداد (۲۴ ژوئیه) چند بار به این سوال که آیا گزارش نهایی تحقیقات او و تیمش در این زمینه ترامپ را کاملاً از اتهامات وارده مبرا می‌کند پاسخ منفی داد.

در گزارش تیم رابرت مولر مواردی از تلاش ترامپ برای اعمال نفوذ بر تحقیقات فهرست شده بود. گفته شد، این تلاش‌ها تنها به این دلیل به نتیجه نرسید که اطرافیان رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به پیروی از درخواست‌ها و دستورات او نشدند.

کد خبر: 1022608

وب گردی

وب گردی