طبق قانون همه دانشگاه‌ها باید از  بودجه پژوهشی بهره‌مند شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: اقدام دولت برای تخصیص ندادن بودجه پژوهش به دانشگاه آزاد با هیچ اصولی تطبیق ندارد.

عیسی امینی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تخصیص بودجه پژوهشی به دانشگاه‌ها گفت: پژوهش و تحقیقات با اعمال تبعیض بین دانشگاه‌ها، رشد نخواهد کرد. دولت برخی مواقع دانشگاه‌های آزاد را از برنامه‌ اجرایی کشور خارج می‌کند که این امر نشان می‌دهد نگاه پژوهش‌محور بر قوه مجریه حاکم نشده است.

وی با بیان اینکه باید به توسعه پژوهش در کشور کمک کنیم و تمامی دانشگاه‌ها را برای تحقق این کار به صحنه آوریم، ادامه داد: پیشرفت تحقیقات و توسعه در کشور از تبعیض بین دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کند. پژوهش و تحقیقات باید به جای نگاه‌های سیاسی، محور توسعه کشور قرار داده شود. بنابراین اقدام دولت برای تخصیص ندادن بودجه پژوهش به دانشگاه آزاد با هیچ اصولی تطبیق ندارد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر بند «ح» تبصره 9 قانون بودجه کشور که تخصیص منابع مالی به تمامی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و جهاد دانشگاهی را در نظر دارد، گفت: این حکم هیچ استثنایی را در برنمی‌گیرد و باید همه دانشگاه‌ها از ظرفیت آن بهره‌مند شوند.

امینی درباره سازوکارهای نظارتی بودجه اظهارکرد: ساز‌و‌کار‌های نظارتی بودجه کشور به طور دقیق در قانون مشخص شده است. ابزارهای موجود در قانون باید به کار گرفته شود تا دولت در اجرای برنامه بودجه منحرف نشود. کابینه اجرایی کشور در تخصیص منابع پژوهشی بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی نباید نگاه تبعیض‌آمیز به دانشگاه‌های کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022661

وب گردی

وب گردی