آغاز رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در مرز غزه از روز یکشنبه

نیروی زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به دستور رئیس ستاد کل ارتش، رزمایش نظامی سه روزه‌ای را در مناطق همجوار نوار غزه برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از عصر روز یکشنبه (به وقت محلی) رزمایش نظامی بزرگی در شهر «عسقلان» برگزار می‌شود.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» این رزمایش که قرار است در مناطق نزدیک به نوار غزه برگزار شود، علاوه بر یگان‌های زرهی نیروی زمینی، بالگردها و جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم اسرائیل نیز شرکت خواهند داشت.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رزمایش قسمتی از تمرینات مخصوص نظامیان بخش غزه است، ادعا شده که هدف از آن افزایش آمادگی ارتش برای مقابله با آشوب‌ها در مرز غزه و هرگونه تقابل نظامی احتمالی درون این منطقه است.

ژنرال «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دستور اجرای این رزمایش را صادر کرده و تا روز چهارشنبه نیز تمرینات نظامی ذیل آن ادامه می‌یابد.

به‌نظر می‌رسد این رزمایش ناگهانی با سفر هیأتی عالی‌رتبه از سران و رهبران جنبش مقاومت سلامی «حماس» به ایران در روز دوشنبه (هفته قبل) و تاکید دو طرف بر حصول پیروزی از طریق مقاومت، بی‌ارتباط نیست.

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه صبح دوشنبه هفته جاری با آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مذکور اعلام کرد: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

کد خبر: 1022680

وب گردی

وب گردی