بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی هدفمند می شود/ درآمدزایی از طریق تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: در حوزه پژوهشی تنها به فعالیت‌هایی اعتبار تخصیص می‌یابد که متناسب با نیاز کشور و مردم بوده و گره‌ای از مشکلات آنها باز کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با بیان اینکه بودجه‌بندی از مهم‌ترین ابزار مدیریت صحیح در هر سازمانی است، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز بودجه بندی با ریزبینی و دقت و در راستای مأموریت ها، وظایف، برنامه ها و اهداف تدوین شده آتی این دانشگاه است که شامل پیش بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار، برآورد هزینه های عملیاتی و کلیه درآمدها و هزینه هایی است که لازمه نیل به سیاست های سازمانی است.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت های پژوهشی باید هدفمند بوده و در راستای حل مسائل و مشکلات کشور صورت گیرد، اظهار داشت: در حوزه پژوهشی تنها به فعالیت هایی اعتبار تخصیص می یابد که متناسب با نیاز کشور و مردم بوده و گره ای از مشکلات آنها باز کند.

برهانی فر با تأکید بر ضرورت تحقق درآمدهای غیرشهریه ای و کاهش اتکا به شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: به همین منظور واحدهای دانشگاهی باید به دنبال راهکارهای افزایش درآمدهای غیرشهریه ای و عدم وابستگی به شهریه باشند که این موضوع نیز همواره مورد تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه افزایش منابع درآمدهای غیرشهریه ای از محورهای اساسی جلسه بررسی و تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بود، گفت: تولید علم و تبدیل آن به ثروت، درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش بنیان، استفاده بهینه از فضاهای دانشگاهی مانند سوله ها و سالن های ورزشی، زمین های کشاورزی، آزمایشگاه ها، خوابگاه ها، کارگاه ها، تغییر کاربری ساختمان و املاک بلااستفاده، توسعه فناوری، برگزاری دوره های آموزشی و ... می تواند راهکاری برای این مسئله باشد.

برهانی فر تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی را عاقلانه و حکیمانه دانست و افزود: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی از مهرماه است، تغییر سال مالی از سال شمسی به سال تحصیلی اقدام شایسته ای بود، چرا که تمام درآمدها و هزینه ها از ابتدای سال تحصیلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022743

وب گردی

وب گردی