والیبالیست‌های جوان از خدمت سربازی معاف می‌‌‌شوند

اعضای تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از قهرمانی در جهان به دنبال معافیت از خدمت سربازی هستند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم والیبال جوانان ایران در دیدار فینال مسابقات والیبال قهرمانی جهان که در شهر منامه بحرین برگزار شد، به مصاف ایتالیا رفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید تا برای نخستین بار جام قهرمانی زیر 21 سال جهان را بالای سر ببرد.

پس از این قهرمانی حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون معافیت ملی‌پوشان از خدمت سربازی مطرح شد، اما سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص اظهار داشت: برابر مجوزی که از مقام معظم رهبری اخذ شد تمام ورزشکارانی که مدال المپیک، جهانی و آسیایی کسب کنند از انجام خدمت سربازی معاف هستند، اما شرط معافیت این است که فرد در زمان مسابقات به سن مشمولیت رسیده باشد.

وی ادامه داد: لذا اگر جوانان والیبالیست ایران در مسابقاتی که قهرمانی جهان شدند اگر سن‌شان 18 سال و یک روز باید از انجام خدمت سربازی معاف هستند. اگر به این سن نرسیده باشند، قانون اجازه نمی‌دهد که حکم معافیت برای آنها صادر شود.

چندی پیش سردار تقی مهری در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و فرزندان قهرمانان پارالمپیک گفته بود که «رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. همچنین مقام اول تا سوم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف هستند.»

حالا باید منتظر بود و دید آیا با توجه به آیین‌نامه معافیت، این قانون شامل حال والیبالیست های جوان ایران خواهد شد؟

کد خبر: 1022761

وب گردی

وب گردی