کارگاه مخاطب شناسی ویژه مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی استان مر کزی برگزار شد

کارگاه مخاطب شناسی ویژه ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکزآموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، به همت ستاد اقامه نماز دانشگاه کارگاه مخاطب شناسی ویژه ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکزآموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با سخنرانی خیرالله طاعتی کارشناس حوزه فرهنگی درسالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.

طاعتی کارشناس حوزه فرهنگی با تعریف مخاطب اظهارکرد: برقراری ارتباط با مخاطب از دیرباز مد نظر گروه‎ها‎ی سیاسی، فرهنگی و تجاری بوده و در این خصوص، شناخت دقیق از مخاطب نقش مهمی را در چگونگی ارتباط با مخاطبان ایفا‎ می‎‎کند، زیرا به گوینده و یا ناشر کمک‎ می‎‎کند تا براساس خواست، نگرش، ارزش‎ها‎ و علائق مخاطبان به امر انتشار محتوا بپردازد.

وی بابیان اینکه اهمیت نقش مخاطب موجب شکل گیری ایده مخاطب شناسی می‌شود گفت: زدودن نگرانی و اضطراب مخاطبان، ترغیب برای رشد تربیتی و آموزشی خود، شکل گیری نگرش پویا و مثبت میان مربی و متربی، سهولت بخشیدن به انتقال مفاهیم از معلم به مخاطبان، ایجاد سازگاری میان مباحث با نیازها و پتانسیل مربیان، و احترام به مخاطب به عنوان رکن اساسی در تربیت و آموزش از دلایل اصلی اهمیت نقش مخاطب شناسی است.

طاعتی گفت: ما باید از خود شناسی به مخاطب شناسی دست یابیم که اگر خود را نشناسیم نمی توانیم یک سخنران خوب باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022778

وب گردی

وب گردی