داوطلبان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از لحاظ علمی و پژوهشی ارزیابی می شوند/ عدالت در پذیرش با دعوت از استادان شاخص در گرایش‌های مختلف

مدیرگروه رشته مدیریت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مصاحبه علمی و فعالیت‌های پژوهشی داوطلب، بخش اصلی نمرات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را دربر‌ می‌گیرد و با احتساب نمره آزمون دکتری، ارزیابی نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص استقبال داوطلبان از مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رشته مدیریت دولتی به عنوان مدیرگروه در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد انتخاب شدم که در این رشته حدود 1400 نفر داوطلب داریم و این افراد در 8 گروه آموزشی برای انجام مصاحبه شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 40 نفر از استادان صاحب نظر از شهرها و واحدهای مختلف کشور برای انجام مصاحبه متمرکز در واحد علوم تحقیقات حاضر شدند، افزود: همه واحدهای مجری در مصاحبه دکتری مشارکت دارند به نحوی که از استادان شاخص در واحدهای مختلف برای انجام مصاحبه دکتری دعوت شده است و تیم هایی که در قالب گروه های 5 نفره مشخص شدند ترکیبی از رشته مذکور با گرایش‌های مختلف هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه نتایج اولیه دکتری برای داوطلبان رشته مدیریت دولتی به صورت یکپارچه اعلام شده است سعی کردیم که در ترکیب استادان مصاحبه کننده از واحدهای مختلف کشور و با گرایش های متنوع استفاده کنیم که دانشجویان با تخصص مختلف به صورت عادلانه ارزیابی شوند.

وی با تشکر از مسئولان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به دلیل متمرکز شدن مصاحبه ها که به انسجام فرآیند ارزیابی داوطلبان دکتری کمک می کند، افزود: در مجموع شرایط مطلوبی برای انجام مصاحبه ها فراهم شده است که داوطلبان در کنار نمره ای که از آزمون دکتری خود می گیرند به صورت حضوری و شفاهی مصاحبه می شوند که مصاحبه علمی و فعالیت های پژوهشی داوطلب، بخش اصلی نمرات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را در بر‌ می‌گیرد و با احتساب نمره آزمون دکتری، ارزیابی نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

مدیرگروه رشته مدیریت دولتی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روزانه در 4 نوبت مصاحبه برگزار می شود که 2 گروه از داوطلبان در نوبت قبل از ظهر و 2 گروه هم در نوبت های عصر در جلسه مصاحبه دکتری حاضر می شوند و برنامه ریزی کردیم که تعداد 1400 نفر از داوطلبان رشته مدیریت دولتی را در مدت زمان 6 روز مصاحبه و ارزیابی کنیم. برای هر داوطلب مدت زمان مناسبی در نظر گرفته شده که در یک محیط آرام در مصاحبه علمی و پژوهشی شرکت کند و به سؤالات استادان پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در خصوص تفکیک نمره و امتیازات مصاحبه دکتری گفت: از 50 امتیاز کلی که برای ارزیابی مصاحبه داوطلبان در نظر گرفته شده است، 30 نمره آن به مصاحبه علمی اختصاص می‌یابد و 20 نمره از امتیاز مصاحبه دکتری به فعالیت های پژوهشی، نگارش مقاله، دانشگاه محل تحصیل در مقاطع قبلی و نمره آزمون های زبان داوطلب پرداخته می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022795

وب گردی

وب گردی