دانشگاه آزاد اسلامی هسته‌های تولیدی کشور را شناسایی می‌کند/ تجاری‌سازی محصولات واحدها با ایجاد برند معتبر و واحد

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن شعبه‌های زیاد باید برای خود برند مستقل و معتبری داشته باشد که شرکت‌های تولیدی با این برند محصولات خود را به فروش برسانند.

غلامرضا نادری رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که شرکت رویان سبز آیلار اولین شرکتی‌ست که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند گفت: این شرکت تولیدکننده انواع عرقیات، اسانس و بسته‌بندی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

نادری تأکید کرد: رویان سبز آیلار یک شرکت دانش‌بنیان است که با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون تومان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت کاملاً ترویجی، آموزشی و اقتصادی‌ست که در کنار آن کارگاه‌های آموزشی را نیز برگزار می‌کند. همچنین کار بسته‌بندی و عرضه به بازار نیز توسط مرکز اجرایی می‌شود. به عبارتی مجموعه اقدامات تولید تا عرضه در مرکز دنبال می‌شود.

نادری افزود: تمام تجهیزات مورد استفاده در بخش عرقیات کاملاً ایرانی بوده است به‌طوری که روزانه ۱۲۰۰ لیتر انواع عرقیات را تولید می‌کند.

نادری اظهار کرد: این مرکز در سال جاری تغییرات بسیاری داشته و گستره فعالیت خود را افزایش داده است که بر همین اساس در حال حاضر ۲۱ محصول شامل انواع دمنوش‌ها (ساده، دوگانه و ترکیبی)، انواع چای کیسه‌ای، عرقیات، اسانس، اقسام چاشنی غذاها و نیز تبدیل عرقیات به قرص جوشان در این مرکز تولید می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در خصوص بازار فروش این تولیدات اظهار کرد: در حال حاضر هر آنچه تولید می‌شود در دانشگاه به فروش می‌رسد چراکه گل محمدی تولیدشده تقریباً ارگانیک است، از هر کیلوگرم گل، ۲ لیتر گلاب سنگین گرفته می‌شود و کیفیت آن نسبت به دیگر گلاب‌ها ۳۵ درصد بیشتر و قیمت آن نیز ۳۸ درصد کمتر است.

وی بابیان این‌که ظرف یک‌ماه آینده در حوزه صادرات این محصولات ورود خواهیم کرد، گفت: هم‌اکنون در حال شناسایی بازارهای هدف در این زمینه هستیم تا محصول تولیدی خود را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با اشاره به اینکه اقلام تولیدی مرکز افزایش‌یافته است، گفت: حدود ۱۵ درصد از فروش محصولات تولیدی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. بنابراین در جهت توسعه فعالیت‌ها قرار است که دومین کارخانه مرکز با برند کاملاً صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که برای توسعه بازارهای هدف چه برنامه‌ای دارید، گفت: برای تجاری‌سازی و بازاریابی محصولاتمان به همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داریم و دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن شعبه‌های مختلف در سراسر کشور می‌تواند محصول تولیدی مراکز رشد را در فروشگاه‌ها و تعاونی‌های خود در جهت حمایت از این شرکت‌ها به فروش برساند.

نادری تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند دستاوردهای تولید این شرکت‌ها را به تمام مراکز دانشگاهی خود معرفی کند؛ چرا که با این روش انگیزه و رقابت برای فعالان این حوزه فراهم می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با تأکید بر این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط موجود باید به دنبال شناسایی و الگوبرداری هسته‌های تولیدی در این عرصه باشد، گفت: در این صورت است که شرکت‌های نوظهور و فعال می‌توانند به پایداری تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن شعبه‌های زیاد باید برای خود برند مستقلی داشته باشد، افزود: متأسفانه هنوز نتوانستیم برندی برای محصولات تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم؛ بنابراین نه تنها کیفیت محصول تولید در کشور مهم است بلکه برند‌سازی مهم‌تر از محصول تولیدی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022814

وب گردی

وب گردی