ظرفیت‌های ورزشی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی/ از 1817 دانشجوی تربیت بدنی تا فضای 4 هکتاری اماکن ورزشی

واحدهای دانشگاه آزاد در حوزه ورزش و تربیت بدنی امکانات مناسبی دارند که مساحت فضای ورزشی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی 42833 هزار متر مربع است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه‌ بر تربیت نیروهای انسانی در تمام حوزه های دانشگاهی در بخش زیرساختی هم فعالیت های مثمر ثمری داشته است. باتوجه به ظرفیت نیروهای انسانی مسئولان دانشگاه آزاد نگاه ویژه ای به امر ورزش دارند؛ به همین خاطر فضای زیرساختی ورزشی در کل کشور ایجاد شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به زیرساخت هایی که در سطح استان های کشور دارد از فضای مطلوبی برخوردار بوده و در همین راستا قصد دارد برای توسعه بیشتر فضای ورزشی واحد ها را ارتقا دهد.

در مجموع 327 اماکن ورزشی و 1 میلیون و 527 هزار و 400 متر مربع مساحت کل اماکن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه آزاد استان گیلان در مجموع شهرها 10 هزار و 863 متر فضای ورزشی سرپوشیده و 15 هزار و 300 متر فضای ورزشی روباز دارد که در کل این فضای ورزشی معادل 26 هزار و 163 مترمربع است.

در این گزارش جزئیات امکانات زیرساختی و فضاهای ورزشی واحد‌های استان آذربایجان شرقی را مشاهده می کنید:

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درحال حاضر 286 دانشجو در رشته تربیت بدنی دارد و از این تعداد 166 دانشجو در مقطع کارشناسی، 89 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 31 دانشجو در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه آزاداسلامی تبریز، اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی درسطح شهرستان‌ها است. این دانشگاه در 23 آبان ماه سال 1361 تأسیس شد.

این واحد دانشگاهی از 2 سالن چند منظوره ورزشی برخوردار است و 14 عضو هیات علمی دارد.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در زمینی به مساحت 18 هکتار و 6500 متر مربع زیربنا در قالب 16 ساختمان آموزشی، پژوهشی ، رفاهی و فرهنگی، ورزشی، 8 سوله صنعتی و خدماتی بزرگترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی می باشد.

واحد اهر از مهرماه 1373 با پذیرش دانشجو در دو رشته کامپیوتر و برق در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر 101 دانشجو رشته تربیت بدنی دارد و از این تعداد 51 نفر در مقطع کاردانی، 27 نفر در مقطع کارشناسی، 23 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند. این واحد دانشگاهی 4 عضو هیات علمی دارد.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در دی ماه سال 1382 با تصویب هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکز آموزشی شروع به فعالیت کرد.

119 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در رشته تربیت بدنی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 56 نفر دانشجو کاردانی، 46 نفر دانشجو کارشناسی و 17 نفر دانشجو کارشناسی ارشد هستند.

این واحد دانشگاهی از 4 نفر داور ملی در دانشگاه برخوردار است و 3 رشته تربیت بدنی دارد.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب 136 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی داشته که از این تعداد 47 دانشجو در مقطع کاردانی، 43 دانشجو در مقطع کارشناسی و 46 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

این واحد دانشگاهی 3 عضو هیات علمی در رشته تربیت بدنی دارد و از 50 داور و مربی ملی درجه یک، دو و سه برخوردار است. همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب رشته تربیت بدنی در 6 رشته تحصیل می کنند.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفا

دانشگاه آزاداسلامی واحد بین المللی جلفا در پنجم مردادماه سال 1384 به تصویب رسیده ودر بهمن ماه همان سال با جذب 54 دانشجو در 2 رشته شامل رشته های مکانیک خودرو، معماری رسماً کار خود رادر منطقه آزاد ارس آغاز کرد.

هم اکنون این دانشگاه دارای 4000 دانشجو بوده که در 55 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و 10رشته کارشناسی ارشد در حال تحصیل است.

درحال حاضر 50 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفا مشغول تحصیل در رشته تربیت بدنی هستند. این واحد دانشگاهی 2 عضو هیات علمی در رشته تربیت بدنی دارد و نسبت به این رشته 25 به 1 است.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در مهرماه 1367 تاسیس شد و بیش از 25 هزار نفر فارغ التحصیل و دارای 4500 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی است.

این واحد دارای یک سالن ورزشی چند منظوره 2 هزار نفری است و ظرفیت بالایی برای رشته تربیت بدنی دارد.

در حال حاضر 54 دانشجو رشته تربیت بدنی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 29 دانشجو در رشته کاردانی و 27 دانشجو در رشته کارشناسی تحصیل می کنند.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند 124 دانشجو در رشته تحصیلی تربیت بدنی دارد که از این تعداد 100 دانشجو در مقطع کاردانی و 24 نفر در کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

این واحد دانشگاهی از زمین های ورزشی رخوردار است. همچنین 2 عضو هیات علمی تربیت بدنی در واحد مرند در رشته تربیت بدنی حضور دارند.

ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در سال 1380 تاسیس شد. این واحد دانشگاهی هم اکنون بالغ بر 138 رشته و بیش از 1700 دانشجو و 42 هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت دارد و بیش از 25 عضو هیأت علمی تربیت بدنی در این واحد دانشگاهی حضور دارند.

درحال حاضر 154 دانشجو رشته تربیت بدنی در تمام مقاطه تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

جزئیات فضای ورزشی واحدهای آذربایجان شرقی

مساحت فضای ورزشی تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی 42833 متر مربع است که در هر واحد سالن های سرپوشیده و روباز قرارگرفته است.

تعداد و مساحت فضاهای ورزشی استان آذربایجان شرقی

تعداد سالن

42

متراژ به متر مربع

21818

تعداد زمین روباز

34

متراژ به متر مربع

21015

تعداد استخر

---

متراژ به متر مربع

---

جمع کل

76

مساحت کل

42833

آمار منابع انسانی استان آذربایجان شرقی

درحال حاضر 1817 دانشجو تربیت بدنی در تمامی مقاطع تحصیلی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی حضور دارند.

ردیف

استان

آمار منابع انسانی تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی

تعداد دانشجویان رشته تربیت بدنی استان

تعداد کل دانشجویان تربیت بدنی

تعداد اعضاء هیأت علمی تربیت بدنی

تعداد دانشکده تربیت بدنی

کاردانی

کارشناسی

کارشناسی ارشد

دکتری

مصوب

غیر مصوب

1

927

624

235

31

1817

36

-

-

جمع :

انتهای پیام/

کد خبر: 1022828

وب گردی

وب گردی