رشته ادبیات و زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شود

حسین گونگور خواستار تاسیس و راه اندزی رشته ادبیات و زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از تبریز حسین کنگور سرکنسول ترکیه در تبریز ظهر امروز در نشست صمیمی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: کشور ایران و ترکیه دو کشور دوست و همسایه هستند مسلماً توسعه کشور ترکیه مستلزم توسعه کشور ایران است.

وی افزود:ایجاد همکاری بین دانشگاه های دو کشور ایران و ترکیه بسیار مفید خواهد بود و اساتیدی که وارد کشور ترکیه می شوند با هماهنگی کنسول گری می توانند به دانشگاه های ترکیه جهت تحقیق و مطالعات معرفی شوند.

کنگور افزود: با تاسیس رشته ادبیات زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری زمینه گسترش و آشنایی با فرهنگ هر دو کشور مهیا خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می تواند پل ارتباطی کشور ترکیه با دانشگاه های آزاد اسلامی ایران باشد و برقراری روابط علمی از سوی اساتید و مسئولین دانشگاهی میسر خواهد شد.

سرکنسول کشور ترکیه در تبریز در پایان گفت: ما مشتاقیم با مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری لازم داشته باشیم و همچنین دوره های workshop توسط اساتید ترکیه در ایران برگزار کنیم و در برگزاری کنفرانس های بین المللی همکاری و مشارکت داشته باشیم.

عزیز جوانپور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، نیز گفت: از لحاظ علمی کشور ترکیه و ایران جزو کشورهای برتر است. در سالهای اخیرکشور ترکیه رشد علمی چشمگیری داشته و ایران نیز در بسیاری از رشته ها جزو رتبه های برتر کشورهای جهان است.

وی افزود: مذاکرات علمی بین دانشگاه های دو کشور ایران و ترکیه به رشد علمی منطقه کمک خواهد کرد. همکاری این دو کشور مسلمان موجب رشد و توسعه منطقه و بی نیازی آن از سایر کشورها خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان آذربایجان شرقی به کمکهای کشور ترکیه در جنگ هشت سال ایران و عراق اشاره کرد و گفت: کشور ایران حمایت های کشور ترکیه در جنگ هشت سال دفاع مقدس، بحران سوریه و عراق را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک پیکره قدرتمند علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یکی از بزرگترین واحد های این مجموعه عظیم است و پتانسیل های موجود این مجموعه علمی می تواند موجب هم افزایی کشور ایران و ترکیه شود.

جوانپور ابراز امیدواری کرد خرسندیم بتوانیم زمینه همکاری مشترک بین دانشگاه های ترکیه و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم تا اساتید و دانشجویان بتوانند با فرهنگ و ادبیات یکدیگر آشنا شوند واین امر مستلزم گسترش نشست ها و گفتگوهای بین دانشگاه های دو کشور است.

کد خبر: 1022836

وب گردی

وب گردی