پاتوق های محلی  عامل  رشد و توسعه نوسازی و ارتقای کیفی محیط شهری

شهردار منطقه 13 از احداث دو پاتوق محله در خیابان­های عابدینی و حلیمی  واقع در محله صفا خبر داد و گفت : با تکمیل و بهره برداری این دو محل ، تعداد پاتوق های محلی منطقه 13 به هفت پاتوق افزایش می یابد.   

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه با اشاره به وضعیت ناحیه یک منطقه از نظر سطوح خدماتی گفت: با توجه به کمبود سرانه های خدماتی در کنار کاربری های آموزشی، مذهبی و تاسیسات شهری، ایجاد فضاهای خدماتی کوچک وخرد محلی، خود عامل انگیزشی رشد و توسعه نوسازی و ارتقای کیفی محیط خواهد بود.

وی وقوع بهسازی در محلات را موجب تسریع نوسازی و عملا ارتقاء کیفیت محیط دانست و افزود: باید فضاهایی را به عنوان محرک توسعه معرفی کرد، تا موجب ترغیب شهروندان به نوسازی شود.

رحمان زاده با بیان این که پاتوق های محلی سه مشخصه آرامش، خودمانی بودن و دنج بودن را با خود دارند و اصولا کانونهای اجتماعی هستند گفت: هدف از ساماندهی پاتوق های محله، تلاش برای قوی شدن تعاملات اجتماعی و ارتقاء کیفیت محیط شهری است تا سرزندگی و حس تعلق به محله وامنیت اجتماعی محلات شهرمان تقویت شود.

شهردار منطقه 13 در خصوص اقدامات صورت گرفته در این دو پاتوق گفت: در این پاتوق ها ضمن اجرای عملیات عمرانی و زیر سازی ، ترسیم نقاشی دیواری بر جداره ها ، احداث فضای سبز با جانمایی گلدان و باغچه ، نصب وسایل ورزشی و... صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022849

وب گردی

وب گردی