سازش در پرونده قتل عمد در خراسان شمالی

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در این شهرستان با اقدام خداپسندانه یک خیر اصفهانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن کریمی دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در این شهرستان خبر داد و گفت: به موجب اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه یک خیر اصفهانی، قاتل جوان از قصاص رهایی یافت.

وی گفت: به موجب محتویات پرونده، در سال ۱۳۹۱/۴/۳۰ یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان اسفراین میان چند جوان رخ می‌دهد که در نتیجه آن جوانی به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب جان خود را از دست می‌دهد.

کریمی افزود: با توجه به متواری بودن متهم پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارسال و در آنجا حکم غیابی مبنی بر قصاص نفس وی صادر می‌شود. سپس متهم در سال ۱۳۹۴ در اصفهان شناسایی و دستگیر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده متهم در طول دورانی که متواری بوده ظاهرا نزدیک کاسب اصفهانی کار و امرار معاش می‌کرده است و همین آشنایی موجب می‌شود تا این خیر اصفهانی با آگاهی از جریان قتل برای امکان پذیری حصول سازش و جلب رضایت اولیاء دم مقتول پیش قدم شود.

وی افزود: قبل از بحث سازش متعاقب دستگیری متهم، وی از حکم غیابی توسط دادگاه کیفری استان درخواست واخواهی

می‌کند که در ادامه با رد واخواهی و تأیید و ابرام حکم بدوی پرونده به تدریج معد اجرای احکم می‌شود.

این مقام قضائی گفت: در چنین شرایطی مرد اصفهانی در یک اقدام خداپسندانه مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان بابت اخذ رضایت اولیاء دم پرداخت کرد و خوشبختانه در اثر گفتگو‌های فی مابین این پرونده منجر به سازش شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1022850

وب گردی

وب گردی