افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای واحدها از طریق فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: بر اساس بودجه 98-99 دانشگاه آزاد اسلامی، 10 درصد درآمد استان باید درآمد غیر شهریه‌ای باشد، بر این اساس باید این درآمد را از محل فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان، پژوهش‌های برون سازمان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت کسب کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جهانشیر امینی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در این جلسات، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای سال مالی منطبق با سال تحصیلی، در سطح کلان و با دقت و حساسیت بررسی می‌شود و خوشبختانه دید عمیقی به بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای بودجه در این جلسات وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به روند کاهش جمعیت دانشجویی کشور، واحدهای دانشگاهی باید بودجه را مدیریت و مدیران ستادی، استانی و واحدها باید واحدهای دانشگاهی را به گونه‌ای مدیریت کنند که ساختار آن دوام و قوام داشته باشد.

امینی با اشاره به اهمیت ارتقای مرتبه علمی اعضای هیات علمی، گفت: ارتقای اعضای هیات علمی به دانشیاری و استاد تمامی با توجه به توانمندی و دانش اساتید، می‌تواند به افزایش رشته‌های بین رشته‌ای، گسترش تحصیلات تکمیلی و در نهایت ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

وی با بیان اینکه هرچه وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر شود ساختار دانشگاه قوی‌تر خواهد شد، افزود: بر اساس بودجه 98-99 دانشگاه آزاد اسلامی، 10 درصد درآمد استان باید درآمد غیر شهریه‌ای باشد، بر این اساس باید این درآمد را از محل فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان، پژوهش‌های برون سازمان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و... کسب کنیم و با کمک کارگروه‌های تخصصی تلاش کنیم که این 10 درصد را محقق کرده و هرسال نسبت به سال گذشته افزایش دهیم تا پایداری بودجه را افزایش داده و وابستگی آن به شهریه را کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزایش راندمان بهره‌وری اعضای هیات علمی و کارکنان، فعالیت در حوزه پژوهش و فناوری، توجه به حوزه علوم انسانی برای پیوند دانشگاه و اجتماع را از جمله برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در بودجه 98 دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022868

وب گردی

وب گردی