استعداد های درخشانی که توان مالی ندارند در دانشگاه فرشچیان بورسیه تحصیلی می شوند

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان گفت: هدفمان این است که از افراد مستعد بورسیه تحصیلی بگیریم و با دانشگاه آزاد اسلامی به توافق رسیدیم که دانشجویانی که توان مالی ندارند اما استعداد بالایی در هنر دارند بورسیه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهمن نامور مطلق سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در حاشیه نشست روزباز دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان گفت: فلسفه وجودی نشست روز باز این است که اعلام کنیم رشته های دانشگاه فرشچیان وارد دفترچه شده است و می توانیم دانشجو جذب کنیم.

وی افزود: این دانشگاه یک سال پیش افتتاح شد و در این مدت سعی کردیم رشته های مورد نظر را شناسایی کنیم.

نامور مطلق ادامه داد: طرح تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان براساس این انجام شد که احساس می شد هنر اسلامی ایرانی در خطر انقراض است و در واقع دانشگاه استاد فرشچیان نوشدارو از طرف جامعه هنری برپیکره بیمار هنر بود.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان اظهار کرد: امیدوارم این طرح هنر اسلامی با این برنامه ها، به روز های طلایی خود بازگردد. رسالتمان تربیت استادان برای خلق آثار است.

وی ادامه داد: در این سه رشته ۶٠ دانشجو را پذیرش می کنیم و زمانی که مخاطب هدف پیدا کنیم کارمان را آغاز می کنیم. ما با شیوه نظام استاد_شاگردی فعالیت می کنیم و استادان و دانشجویان را با حفظ ضوابط اصلی در وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی جذب می کنیم.

نامور مطلق افزود: مهم ترین امتیاز ما حضور استادان درجه یک در دانشگاه فرشچیان است و دانشگاه آزاد اسلامی این شرایط را فراهم کرد تا استادان با تجربه و ممتاز وارد دانشگاه شوند.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان تصریح کرد: هدفمان این است که از افراد مستعد بورسیه تحصیلی بگیریم و با دانشگاه آزاد اسلامی به توافق رسیدیم که دانشجویانی که توان مالی ندارند اما استعداد بالایی در هنر دارند بورسیه شوند.

وی با اشاره به ارتباطات فرهنگستان هنر و شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ارتباطات دانشگاه استاد فرشچیان با فرهنگستان هنر و شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد و برنامه‌های خود را با هنرمندان صاحب سبک کشور به جلو خواهد برد. رشته‌هایی که در این دانشگاه تصویب شده است برای اولین بار است که در سطح عالی اتفاق افتاده و این یک اقدام ملی است. این دانشگاه تحت نظر مستقیم استاد فرشچیان برنامه‌ریزی و نظارت می‌شود.

نامور مطلق تصریح کرد: باید رشته‌های جدید را ایجاد کنیم تا دانشگاه استاد فرشچیان به هدف خود برسد. یکی از این رشته‌ها، خوشنویسی است و به‌زودی مقطع تحصیلات تکمیلی این رشته راه‌اندازی می‌شود، دانشگاه استاد فرشچیان از مهرماه سال جاری با سه رشته نگارگری، صنایع چوب و سفال و سرامیک فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان درمورد مکاتبات با دکتر طهرانچی اظهار کرد: متقاضیانی که از طریق آزمون کارشناسی ارشد و روند استعداد درخشان اقدام کرده‌اند می‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. طی مکاتباتی که با دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادیم دارندگان نشان‌های هنری درجه یک و دو نیز وارد دانشگاه استاد فرشچیان خواهند شد.

وی عنوان کرد: 3500 دانشجو در3 رشته ثبت نام کرده اند که این دانشجویان می‌توانند یکی از رشته های مورد نظر را انتخاب کنند. در ازای هر رشته ظرفیت 20 نفر تعیین شده است و با توجه به دارا بودن سه رشته 60 نفر جذب خواهند شد. این دانشگاه براساس توصیه‌های استاد فرشچیان طراحی و خلاقیت را در دستور کار قرار داده است تا خلاقیت و نوآوری را در حوزه هنر به ارمغان آورد.

نامور مطلق خاطرنشان کرد: پیگیری ها برای راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا و دوره‌های پسادکتری ادامه دارد و صدور اجازه‌نامه اساتید برای هنرآموزان از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه است که عیار هنری سنتی ایران را تجلی خواهد کرد.

وی در پیان تاکید کرد: این دانشجویان باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته هنر را دارا باشند یا باید به درجه هنری در یک رشته مربوطه رسیده باشند در این صورت می‌توانند دانشجویان وارد دانشگاه شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022904

وب گردی

وب گردی