آقامیری: شأن و منزلت استاد ازبین رفته است/ رجبی: بعضی ها مقام شاگردی را نمی فهمند/ کاوه: دانشجویان مستعد در حوزه هنرهای سنتی جذب بازار کار می شوند

مراسم روز باز دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با هدف معرفی رشته ها و ظرفیت های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد باقر آقامیری استاد نگارگری در نشست خبری مراسم «روزباز» دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان گفت: این روزها به افراد مختلف استاد می گویند که شأن، منزلت و مقام استاد از بین رفته است و بهترین مکانی که در آن استاد پرورش خواهد یافت دانشگاه استاد فرشچیان است.

آقامیری ادامه داد: دانشگاه های ما که رشته نقاشی دارند واقعا ضعیف هستند و در زمینه طراحی عملکرد خوبی ندارند. امیدوارم دانشگاه فرشچیان که خانه ما است هنرهای ملی را احیا کند.

استاد نگارگری ادامه داد: من با هنرهای سنتی هم مخالف هستم و مهم هنرهای ملی است که یک سنبل است.

در ادامه محمد علی رجبی استاد نگارگری با تبیین هنرهای ایرانی گفت: هنر ملی جزو افتخارات ما است. ایران را به چند هنر مثل ادبیات و موسیقی می شناسند.

وی افزود: امروز هنر جایگاه خوبی در دانشگاه های ما ندارد. به همین خاطر به سراغ راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان رفتیم.

رجبی با بیان اینکه مقام شاگردی از مقام استادی مهم تر است تصریح کرد: بعضی ها مقام شاگردی را نمی فهمند که جایگاه بالایی دارد. ما همه شاگرد استاد فرشچیان هستیم و همه استادان زحمت خود را کشیدند. فقط باید شاگرد جایگاه خود را بشناسد. امیدوارم در مرحله اول شاگردان لایق را شناسایی کنیم.

در ادامه مراسم محسن کاوه هنرمند و استاد معرق چوب گفت: دغدغه ما در این سال ها بی انگیزگی دانشجویان بوده و معمولا فارغ التحصیلان صنایع دستی نه وارد بازار کار می شوند و نه به هدفی که دارند می رسند.

وی افزود: امیدوارم در دانشگاه استاد فرشچیان فرآیندی برای جذب دانشجو و استاد ایجاد شود که افراد مستعد جذب شوند تا در آینده و در حوزه هنرهای سنتی افتخار آفرین باشند.

کد خبر: 1022907

وب گردی

وب گردی