۳ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه یارانه نفت پنهان توزیع می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی در مورد یارانه پنهان صحبت شد و دولت اعلام کرد ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه نفت یارانه پنهان در اقتصاد کشور توزیع می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمدبیگدلی در خصوص جزییات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت تامین و توزیع کالاهای اساسی گفت: در جلسه غیرعلنی، وزیر کشاورزی و پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان سخنرانی کردند.

وی با بیان اینکه موضوع تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و واگذاری آن به وزارت صنعت از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت،افزود: کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد با این اقدام مخالف بودند اما سازمان برنامه اعلام کرد این تصمیم در شورای هماهنگی سران سه قوه اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بررسی یارانه پنهان از موضوعات مهم جلسه امروز بود، گفت: اعلام شد روزانه حدود سه میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه یارانه نفت پنهان در اقتصاد توزیع می شود که از این میزان تنها ۲۶۰ هزار بشکه فقط به بخش کشاورزی اختصاص می یابد و یارانه دیگری به بخش کشاورزی اختصاص نمی یابد.

بیگدلی گفت: علاوه بر این اولویت های بخش کشاورزی با توجه به تنش های آبی مورد بررسی قرار گرفت، مسئولان وزارت جهاد معتقد بودند باید کشت کلزا افزایش یابد زیرا هم بهره وری بالاتری دارد و هم آب کمتری نیاز دارد.

وی بررسی نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومان را از موضوعات مهم جلسه غیرعلنی خواند و گفت: مسئولان دولتی اعلام کردند که ما برای واردات کاغذ سیگار، ارز 4200 تومانی اختصاص می دهیم بعد بیماری تولید کرده و یارانه دارو می پردازیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تا الان در مورد نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی صحبتی نشده است.

کد خبر: 1022910

وب گردی

وب گردی