100هزار معلم تا ابتدای مهرماه تمام‌وقت می‌شوند/ الکترونیکی شدن پرونده تحصیلی و سلامت دانش‌آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از اول مهرماه پرونده دانش‌آموزان در بعد تحصیلی و سلامت، الکترونیکی خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید جواد حسینی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهرماه با اشاره به وضعیت تدوین و چاپ کتب درسی اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 200 عنوان کتاب درسی تدوین و مجموعاً 142 میلیون جلد کتاب چاپ و به استان‌ها توزیع شده است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 15 شهریورماه این کتب در شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هیچ کمبودی از لحاظ توزیع کتاب درسی نخواهیم داشت.

حسینی درباره بازسازی مدارس سیل‌زده گفت: هزار و 450 هزار کلاس درس در مناطق سیل‌زده آسیب دیده که تعداد 270 کلاس به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: کلاس‌های درس سه تا 5 کلاسه تا ابتدای مهرماه آماده خواهد شد و مابقی کلاس‌های سیل‌زده نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. همچنین کلاس‌های درس تعمیراتی و بهسازی نیز تا مهرماه، آماده استفاده در این مناطق خواهد بود.

استخدام 13 هزار معلم حق‌التدریس در ابتدای مهرماه

وی با اشاره به بازنشسته شدن 58 هزار معلم در آستانه مهرماه عنوان کرد: از سوی دیگر ورودی‌ها به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی فقط 20 هزار نفر است که تلاش می‌کنیم بر اساس قانون مصوب سال 97 مجلس برای شروع سال تحصیلی جدید حدود 13 هزار نیروی حق‌التدریس، شرکتی، پیش‌دبستانی و آموزشیار نهضت سوادآموزی و مابقی نیروهای حق‌التدریسی را در طول برنامه ششم بر اساس قانون مجلس جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حکم 10 هزار معلم به صورت تمام‌وقت قید شده که پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه حکم بیش از صد هزار معلم به صورت تمام‌وقت تبدیل شود که 650 هزار ساعت حق‌التدریس با این نگاه پر می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق روش‌های دیگر از جمله به‌کارگیری سربازمعلم، استمرار خرید خدمات، تدریس معاون معلم در مدرسه و روش‌هایی از این طریق، کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کنیم و برای اول مهرماه قول می‌دهیم هیچ کلاسی بدون معلم نماند. در این زمینه مرتب با استان‌ها در ارتباط هستیم تا هیچ‌گونه کمبودی در سراسر کشور وجود نداشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: همچنین از اول مهرماه پرونده دانش‌آموزان هم در بعد تحصیلی و هم در بعد سلامت، الکترونیکی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022919

وب گردی

وب گردی