عکاسان افسران جنگ نرم هستند

رئیس انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان گفت: عکاسان افسران جنگ نرم هستند که با بصیرت سعی در ثابت کردن حقیقت و خنثی کردن توطئه‌های دشمن دارند و عکاسان انقلابی هستند که شور و شوق انقلاب را زنده نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کمال الدین شاهرخ در نشست خبری و رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور گفت: کارزار نیروهای وفادار به انقلاب فقط به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود، بلکه عکاسان انقلابی و بسیجی این شور و شوق انقلاب را زنده نگه داشته‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی دین بزرگی به جامعه عکاسی دارد؛ چرا که عکاسان انقلابی در ایام پیروزی انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی رویدادها را ثبت کردند.

شاهرخ با اشاره به اینکه این انجمن با داشتن بیشترین اعضا، جریان‌های فرهنگی عکاسی را در دست دارد گفت: مجموعه «شهید شناخت» اطلاعات جامعی از ۲۵۰ عکاس مرتبط با بسیج دارد؛ کتاب «چند فریم پراکنده» هم خاطرات شهید علی تاج احمدی است و چند روایت کوتاه از زندگی شهید گودرزی در مجموعه «از همان بالا‌ها» گردآوری شده که هر سه کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی درباره دوسالانه عکس نور گفت: این دوسالانه از سال ۹۰ آغاز شده است. بیشترین حجم عکس‌ها حدود ۱۶۰۰۰ فریم بود که دوره پیش ارسال شد. در حال حاضر هم با مجموع انجمن‌ها و کانون‌ها ۷۵۰۰ نفر عضو داریم.

شاهرخ با اشاره به اینکه جشنواره این دوره به شکل جدیدتر و با موضوع و محور برگزار می‌شود گفت: محور اول موضوعی و مخصوص شبکه‌های بسیج هنرمندان در استان ها و تهران بزرگ است. در این بخش از هر استان ۵ تا ۷ هنرمند انتخاب می‌شوند و این هنرمندان در کنار یک استاد راهنما پروژه‌ها را عکاسی می‌کنند.

وی افزود: در بخش آزاد محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و شرکت کنندگان می توانند ۷ تا ۱۲ عکس در هر مجموعه عکس ارسال کنند و جوایز این دوره بین 5 تا 7 میلیون است.

دبیر دوسالانه عکس نور درباره موضوعات جشنواره این دوره گفت: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف از کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزان انقلابی و محلی، توانمندی‌ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی و پیشرفت در چهلمین سال تاسیس و تشکیل بسیج، سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و دفاع در برابر استکبار موضوعات این جشنواره هستند.

شاهرخ تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 20 مهر ماه سال جاری و افتتاحیه و برگزاری نمایشگاه 23 آبان ماه است.

وی در مورد داوری این دوره از جشنواره گفت: داوری این دوره برعهده سید عباس میرهاشمی، سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، حمید رضا مجیدی و داوود عامری است.

شاهرخ گفت: دو سوم آثار ارسالی که به صورت مجموعه کار می شود باید متعلق به سال 96 به بعد باشد.

در پایان نشست از پوستر چهارمین دوسالانه عکس توسط جعفر دانیالی پیشکسوت عکاسی رونمایی شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت طرفه هنر (اینجا) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022924

وب گردی

وب گردی