سند علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی مبتنی بر سند آمایش استان تدوین می شود

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی مبتنی بر سند آمایش استان نوشته می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جلسه دکتر طهرانچی با استاندار خراسان شمالی گفت: جلسه ای با محوریت استفاده از ظرفیت های دانشگاه در توسعه استان خراسان شمالی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه که عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، بر موضوع تعامل و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و استانداری استان و استفاده از ظرفیت ها تأکید شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت های استان و دانشگاه آزاد اسلامی به نفع مردم، حل چالش‌های منطقه‌ای و ارائه راهبردهای پژوهشی استفاده و سند علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی مبتنی بر سند آمایش استان نوشته شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پس از سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی سه محور کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان محورهای فعالیت استان شناخته شد، گفت: این استان از لحاظ زمین های حاصلخیز دارای ظرفیت بالایی برای توسعه کشاورزی است. همچنین از آنجا که دروازه ورود به حرم مطهر رضوی است، در زمینه گردشگری نیز می تواند موفق عمل کند. از اینرو دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد با استفاده از تمام ظرفیت علمی خود در توسعه این استان و حل مسائل مربوطه گام بردارد.

وی افزود: در این زمینه راه‌اندازی کلینیک های کشاورزی، گلخانه و امور مربوط به گردشگری می تواند مثمرثمر واقع شود. همچنین برنامه ریزی برای ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی مبتنی بر آمایش و نیاز استان از دیگر برنامه هایی است که می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال مسائل منطقه ای را نیز حل کند.

حیدری با بیان اینکه پس از این جلسه مقرر شد معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با معاونان استاندار یک کارگروه ایجاد کنند، گفت: در این کارگروه راهکارهای مبتنی بر آمایش استان و ظرفیت های دانشگاه ارائه خواهد شد تا در نهایت با امضا یک تفاهم نامه این فعالیت ها ظرف مدت یک ماه اجرایی شود، تا ظرفیت های دانشگاه در جهت توسعه شهری و روستایی استان خراسان شمالی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022930

وب گردی

وب گردی