مشاوره رایگان ازدواج به مناسبت هفته ازدواج

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان از ارائه خدمات رایگان مشاوره به مناسبت هفته ازدواج خبر داد و گفت: جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام ایرانی به منظور بازخوانی فرهنگ ۱۲ قوم ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری ستاد ملی هفته ازدواج که از 12 تا 18 مرداد ماه گرامی‌ داشته می‌شود، گفت: پیگیری مساله وام ازدواج به طور کلی بر عهده بانک مرکزی است و در تمام این فرایند حوزه جوانان امکان ورود ندارد اما با همکاری‌های صورت گرفته میان معاونت جوانان و بانک مرکزی اطلاعاتی از آمار افراد در زمینه ازدواج و کسانی که وام دریافت کرده‌اند در اختیارما قرار می‌گیرد.

کریمی از جمله‌ برنامه‌های شاخص این دفتر را هماهنگی مراکز مشاوره و ایجاد مرکز مشاوره از سوی این معاونت برای اولین بار در سطح کشور عنوان کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که مراکز تحت نظارت این معاونت صلاحیت علمی ندارند.

وی افزود: روند تایید صلاحیت مراکز مشاوره تحت نظارت این معاونت سختگیرانه بوده و از حضور اساتید بنام روانشناسی و اعضای نظام روانشناسی برای ایجاد آن استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت امور جوانان از ایجاد نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت مراکز مشاوره ازدواج در هفته ازدواج کمپین مشاوره رایگان برگزار می‌کنند.

وی در ادامه از اجرای برنامه‌های مشاوره از سوی کارشناسان این مراکز مشاوره ازدواج طی هفته ازدواج یعنی از تاریخ دوازدهم تا هجدهم مرداد ماه از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و خبرگزاری ها خبر داد.

کریمی با تاکید بر اینکه از اجرای برنامه‌های نمادین و بدون خروجی در هفته ازدواج پرهیز شده است،گفت: از آنجایی که جوانان بیشترین کاربران فضای مجازی هستند و می‌توانید از این طریق مباحث مورد نیاز در حوزه ازدواج به هنگام را به آنها منتقل کنیم.

کریمی از برگزاری جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام ایران زمین خبر داد و گفت: در میان اقوام مختلف، در هنگامه ازدواج‌های زوج جوان اطرافیان کمک‌های بسیاری برای شکل‌گیری ازدواج انجام می‌دادند و این جشنواره فرصتی برای بازخوانی این فرهنگ شایسته است.

وی افزود: در این جشنواره که قرار است در استان گلستان برگزار شود، آیین‌های ۱۲ قوم ایرانی در زمینه ازدواج بازخوانی می‌شود و در پایان هم به زوجین سیل‌زده این استان کمک‌هایی خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد سینمایی فارابی جشنواره فیلم ازدواج در مجموعه باغ کتاب با نمایش ۵ فیلم منتخب برگزار خواهد شد،گفت: این جشنواره با برگزاری نشست های تخصصی با حضور مشاوران صاحب‌نام برگزار می شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی معاونت امور جوانان از انتشار ویژه نامه "مونس" که با نگاه اجتماع محور به مسئله ازدواج پرداخته است اشاره کرد و گفت در این ویژه نامه مسائل اجتماعی ازدواج واکاوی می‌شود.

به گفته وی همزمان با این هفته نمایشگاه هفته ازدواج در استان ها با رویکرد عرضه کالاهای مورد نیاز جهیزیه ایرانی برگزار می‌شود، همچنین محصولات رسانه‌ای فراوانی با همکاری تیم جوانان صاحب ذوق برای انتشار در فضای مجازی و رسانه ملی تهیه شده است.

کریمی از برگزاری مراسم روز ملی ازدواج در 12 مرداد ماه در مرکز همایش های صدا و سیما خبر داد و گفت: رویکرد ما در این همایش اجتماع محور است و همزمان با این همایش از تمبر روز ملی ازدواج نیز رونمایی خواهد شد، این تمبر مفهوم ازدواج ساده و مهربانی مفصل را بازگو می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022955

وب گردی

وب گردی