کلاهبرداری میلیاردی تحت پوشش لیزینگ

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار خبر داد و گفت: متهمان به بهانه واگذاری خودروهای لیزینگی 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه، "جهانگیر تقی‌پور" به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در آخرین روزهای تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری تحت پوشش فروش خودروهای لیزینگی با 100 شکایت برای رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات انجام شده از شاکیان پرونده که اکثرا از شهرستان‌های جنوبی کشور بودند مشخص شد که تمامی آنها از طریق یک سایت اینترنتی با یک شرکت به نام "رها"، ارتباط داشته و پس از عضویت در این سایت مجازی، برای خرید خودرو با فردی به نام "رامین" که مسئول شرکت مذکور بوده ملاقات داشته‌اند.

وی افزود: شکات پرونده پس از ملاقات با این فرد و توافق برای خرید خودرو، هر کدام مبلغ 20 تا 50 میلیون تومان به حساب شرکت مذکور واریز کرده و قرار شده بود که طبق توافق پس از 15 روز کاری خودروهای ثبت نام شده به آنها تحویل شود؛ اما این اتفاق نمی افتد و زمانی که شهروندان برای اعتراض به شرکت مراجعه می کنند با درهای بسته روبه رو می شوند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان و همچنین جمع بندی اطلاعات به دست آمده، مشخص شد رامین، به اتفاق فردی دیگر به نام "داریوش"، اقدام به تاسیس یک شرکت صوری و بدون مجوز کرده و پس از جمع آوری وجوه واریزی متقاضیان به حساب های شخصی خود از محل متواری شده اند.

سرهنگ تقی‌پور، تصریح کرد: با بررسی های دقیق تر و پایش اطلاعات به دست آمده، مخفیگاه هر 2 متهم در محدوده بازار مبل ایران(یافت آباد)، شناسایی شد و بلافاصله با هماهنگی از سوی مرجع قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهمان اعزام شدند که در نتیجه هر 2 متهم دستگیر و برای تحقیقات به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده علاوه بر اعتراف به جرم خود اقرار کردند که پس از جمع آوری 10 میلیارد تومان وجوه واریز متقاضیان، پول ها را به چند حساب شخصی خود واریز کرده و گریخته اند و این درحالی است با وجوه به دست آمده چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت گران قیمت خریداری کرده اند.

سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان با اعلام این که هر 2 متهم با صدور قرار قانونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند، به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو، همواره در صدد کلاهبرداری به طرق مختلف هستند ، لذا شهروندان باید مد نظر قرار دهند برای انجام معاملات مالی همچون خرید ملک و یا خودرو، پیش از واریز وجه نقد به حساب شرکت یا فردی خاص، حتما از صحت موضوع از طریق مجاری قانونی اطمینان یابند تا در دام این دسته از افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022986

وب گردی

وب گردی