مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور درهشتم مرداد ماه

دانشگاه‌های دولتی و چالش درآمدزایی، راه سوم برای حل مسئله تعیین سقف حقوق اساتید و تحصیل 50 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‎ها  از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز هشتم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

راه سوم برای حل مسئله تعیین سقف حقوق اساتید

مشخص شدن حداکثر نظام پرداختی به اعضای هیئت علمی توسط مجلس شورای اسلامی این روزها با حواشی زیادی روبه‌رو شده است این عنوان روزنامه فرهیختگان به بررسی راهکار این مسئله به‌وسیله جهت‌دهی پژوهش پرداخته است.

دانشگاه‌های دولتی و چالش درآمدزایی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به بررسی منابع درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های سطح یک کشور پرداخته است. از جمله این درآمدها می‌توان به ۱۵ میلیون دلار در ازای جذب ۲هزار دانشجوی خارجی، سهم 40میلیارد تومان درآمد اختصاصی از محل قراردادهای پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، سهم 40درصدی قراردادهای صنعتی در درآمدهای اختصاصی دانشگاه امیرکبیر و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین عناوین امروز هشتم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمونهای کاردانی و کارشناسی

حسین توکلی مشاور عالی سازمان در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد: سنجش توزیع کارت ورود به جلسه آزمون‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از امروز سه‌شنبه هشتم مردادماه آغاز می‌شود.

تحصیل 50 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‎ها

این عنوان روزنامه آفرینش، از افتتاح پروژه‌های دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حکایت دارد. منصور غلامی در این عنوان روزنامه اعلام کرد: 50 هزار دانشجوی خارجی دردانشگاه های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023005

وب گردی

وب گردی