مدیران واحدهای دانشگاهی بر اساس وظایف و مأموریت‌‌‌های خاص هر استان تربیت می‌‌‌شوند

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای واحدها ماموریت‌های خاصی در نظر گرفته شده و مدیران واحدهای دانشگاهی، بر اساس وظایف و ماموریت‌های خاص هر استان و شهر تربیت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضامردانی سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت ها و سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی ویژه روسا و سرپرستان جدید الانتصاب گفت: آموزش عالی، موتور محرکه و پیشران تمامی کشورها محسوب می شود و دانشگاه ها در این راستا، نقش تربیت مدیران، متخصصان و تاثیر گذاری در مناسبات فرهنگی و سیاسی اجتماعی بر عهده دارند‌.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله فعالیت مدارس سما و مدارس مهارتی است و مهم ترین رسالت آن، تربیت انسان نخبه و تاثیر گذاری بر حوزه های فرهنگی و اجتماعی کشور است.

مردانی ادامه داد: دانشگاه آزاد از بودجه عمومی کشور استفاده نمی کند، به همین دلیل، مدیریت در چنین مجموعه ای نیازمند آشنایی هر چه بیشتر با اسناد بالادستی و موضوعات مدیریتی است. اغلب آسیب ها و چالش های دانشگاه، ناشی از سپردن امور به دست مدیرانی بوده است که آشنایی کافی را با حوزه مسئولیت خود نداشته اند.

وی تصریح کرد: بیشتر مدیران فعلی دانشگاه آزاد دارای تجربه کافی هستند؛ اما مطالعه مجدد اسناد بالادستی و مدیریتی موجب می شود که سریع تر به اهداف و رسالت های دانشگاه آزاد اسلامی دست یابیم؛ برای واحدها ماموریت های خاصی در نظر گرفته شده و مدیران واحدهای دانشگاهی، بر اساس وظایف و ماموریت های خاص هر استان و شهر تربیت خواهند شد.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران واحدهای دانشگاهی اذعان داشت: دوره مدیریت عمومی و مدیریت کسب و کار برای مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد تا شاهد تربیت مدیران نخبه و کارآمد در این دانشگاه باشیم.

مردانی در پایان درباره برنامه های نشست سه روزه با مدیران جدید الانتصاب گفت: آشنایی با مباحث مرتبط با نقشه جامع علمی کشور، وظایف و اولویت های دانشگاه، مباحث مرتبط با مدیریت جهادی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، آشنایی با اسناد بالادستی، از جمله برنامه های این دوره ۳ روزه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023011

وب گردی

وب گردی