آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این امکانات در نیروهای مسلح وجود دارد که تهدیدات بیولوژیکی را به موقع تشخیص داده و اقدامات درمانی را انجام دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره تهدیدات و ترورهای بیولوژیک و اقدامات اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح برای مقابله با این اقدامات احتمالی دشمنان، اظهار داشت: در سازمان پدافند غیرعامل کشور که زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است، بخش‌های ویژه‌ای وجود دارد که تحقیقات و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقابله با ترور بیولوژیکی را انجام داده و آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌اند، همچنین در دو دانشگاه علوم پزشکی نظامی ارتش و سپاه، بخش کلینیکی و پاراکلینیکی آزمایشگاهی متعددی وجود دارد که به طور مشخص در این خصوص فعالیت کرده و آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات را دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم هرگز تهدیدات بیولوژیک برای کشور ما وجود نداشته باشد، اما اگر به وجود بیاید در نیروهای مسلح این امکانات وجود دارد که بتوانیم به موقع این تهدید را تشخیص و اقدامات درمانی مناسب را انجام دهیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص احتمالات مطرح شده نسبت به نیت دشمنان برای دستکاری مواد غذایی وارداتی برای آسیب رساندن به مردم ایران، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی این حوزه و واردات اقلام غذایی در کشور ماست، این وزارتخانه نیز قرنطینه، آزمایشگاه‌ها، رفلکس و کنترل‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهد و همانطور که می‌دانید حتی به همراه مسافران نیز اجازه ورود اقلام غذایی به کشور داده نمی شود و حتماً مکانیزم‌های کنترلی ویژه‌ای در این عرصه وجود دارد.

سردار عراقی در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون محصولات تراریخته و تهدید آن برای سلامت مردم، گفت: محصولات تراریخته که درباره آن مطالبی مطرح می‌شود موضوع دیگری است و با تهدیدات بیولوژیک متفاوت است. تراریخته مساوی با بیوتروریست نیست بلکه این محصولات یک تکنیک و صنعت در دنیا است که موافقین و مخالفین خود را دارد.

وی افزود: کشورهای بسیاری از این محصولات استفاده می‌کنند و برخی کشورها هم می‌گویند در صورت استفاده از این محصولات باید به مصرف‌کننده اطلاع داد.

کد خبر: 1023012

وب گردی

وب گردی